feliciasmakeup

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Felicia * - 31 oktober 2012 23:59

I was trying to find one, just one little reason to stay here.

-I found it.


Det som man bör tänka på i livet är att man endast får en chans att ha sitt liv kvar. 

Man kan få nya chanser inom vissa handlingar.

*Lögner.

*Otrohet.

*Stöld.

Dessa är bara några få exempel på saker som man kan göra fel & därefter ha en chans till förändring. Ofta handlar det om förlåtelse. Man skall bli förlåten av sina nära och kära efter att ha gjort en dålig handling. Man skall tillge nya löften där man starkt framhäver att det aldrig skall göras om. 

-Sedan om man håller sina löften är olika, beroende på vem det handlar om.


Om man då tänker steget längre, som väldigt få individer gör nu för tiden, så finns det också de saker som man inte kan förlåta eller i vissa fall göra någonting åt. 

*Cancer.

*Andra sjukdomar.

*Bilolyckor.

Sänd nu en tanke till dessa personer som faktiskt inte kan göra någonting åt vad som händer i deras liv. De som inte ens har ett val. De som varje dag måste kämpa för att ens orka resa sig upp ur sängen. Som måste trycka i sig litervis av mediciner dagarna i ända. De personer som faktiskt försöker att klara sig. 


Man kan göra saker utan att tänka till innan, som man sedan ångrar. Man måste då vara såpass stark att man kan förlåta både sig själv och andra. Det viktigaste är dock att allt fler personer tänker innan. Jag sänder mina tankar till de som ständigt kämpar för att få vara kvar i livet. Jag önskar att jag kunde hjälpa till mer


Glöm inte av att leva. Livet är vad vi kämpar för, allihop.



Av Felicia * - 31 oktober 2012 23:22

Kärlek ur min synvinkel.


-Det här med kärlek är en fråga som är bland de svåraste någonsin. Jag är en sådan som har svårt för att bli kär. Det krävs mycket för att jag skall fastna för någon på det där speciella, vackra sättet. Jag vet inte om det främst beror på mig själv, dvs att jag hindrar mig själv från att känna. Kanske för att inte bli sårad. Eller kanske för att inte såra någon annan. Jag vet att jag känner någonting, någonstans. Jag vet dock inte vad det är. Det är någonting extra, iallafall. Sådär som man inte brukar känna. Annorlunda. Jag vet inte på vilket sätt, dock. Bara att det är ett sätt jag inte är van vid. 

Jag vet inte.

Jag vill bara inte att det skall sluta här

 

Av Felicia * - 31 oktober 2012 21:55

Jag blev väckt av att Dissi pussade mig i ansiktet, lilla mysis. Vi tog en ganska lång morgonpromenad och var sedan pigga för dagen. När vi kom tillbaka till stugan så var frukosten färdig och vi satte oss för att äta. Jag fick köttbullar för det vet morfar att jag älskar. Vi gick sedan ännu fler promenader, jag, Dissi & världens underbaraste mormor. Löven blåste omkring oss och vovven var som galen. Helt slut efter alla promenader så somnade hon på golvet och jag i soffan. 


Maten här är förövrigt så underbart god och jag skulle vilja stanna här i all evighet. Mina morföräldrar hade bakat äppelpaj också. Förmodligen den godaste äppelpajen jag någonsin ätit. 


Det blåser som om det vore någon orkan här, vilket är kul för då flyger dreadsen åt alla håll. Imorgon skall jag och Dissi gå till piren och se hur det ser ut där under höstperioden. Jag antar att det är finare än någonsin, då vågorna slår mot stenarna. 


Jag vill aldrig åka härifrån. Låt mig stanna.

   

Av Felicia * - 31 oktober 2012 00:02

Imorgon kommer telefonen att ringa då frukosten är klar. Allt jag behöver göra är att resa mig upp och gå direkt till bordet där frukosten står färdig. Det känns verkligen som att jag bor på hotell när jag är här, hos mormor & morfar. Dem är de mest underbara personer någonsin och jag vet helt ärligt inte hur jag skulle klara mig utan dem. Jag skulle kunna hänga här i all evighet, bara för att få all den energi som de sprider omkring sig. Det här stället är verkligen där jag skulle kunna bo om jag inte vore tvungen att gå i skolan. Jag är så lycklig idag. Eller inatt, eller vad man säger. Det känns som att det beror på att jag är här. Det är nog så. Klockan är halv 3 och jag skall sova efter att ha kollat färdigt på en ganska rolig film. Jag hör att Dissi drömmer och hon gnäller lite grann, ibland är det lite läskigt, fast samtidigt sjukt gulligt. Jag älskar att få spendera tid med henne, endast jag och min hund. Vi är som ett och två. Som tofsar runt armen. Som köttbullar varje dag. Vi två tillsammans är helt enkelt det bästa jag vet. 

-Probably sounds pretty wierd, but who cares. I love her. 

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards