feliciasmakeup

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Felicia * - 3 oktober 2012 21:29

Det finns en ständig fråga i vårt samhälle som folk varje dag försäkrar sig om att aldrig ta upp. Det är en sådan fråga som nästan alla låtsas inte finns, inte existerar. Det är dags nu. Det är dags att ta ställning till vad som egentligen händer runt om. Jag är 99,9% säker om att ni fortfarande inte låtsas om frågan. Att ni fortfarande sitter där, egentligen helt medvetna om problemet - men fortfarande ignorerar. Sluta med det. Börja agera.
Varför kollar vi bort från det hemska vi ser? -vänder oss om & låtsas som ingenting.
 
Jag pratar om mobbning. Vilket ni redan vet, fast fortfarande ignorerar. SLUTA MED DET. 
 
Tänk de ungdomar som kommer till skolan utan att ens få ett hej på morgonen. Som sätter sig ensam i klassrummet med rädsla över vad folk skulle säga om man sätter sig bredvid. Tänk de ungdomar som kommer till matsalen, har lagt upp mat på sin tallrik och än en gång är vid samma problem som uppstår varje dag. "Vart ska jag sitta?" Med tanke på att det förut varit folk som bytt bord, slutat prata eller allmänt ignorerat denna lilla individ som endast söker lite gemenskap, så sätter man sig ensam. Man vill ju inte vara i vägen. Eller åtminstonde inte att någon ska trycka ner en, som ändå händer varje dag i klassrummet. 
 
Nästa problem:
"Ni får dela in er i grupper själva". Detta måste vara den mest hemska, äckliga & ångestfyllda fråga, någonsinFör den som inte har någon. Tänk er själva den känslan. Man ser alla andra glada ungdomar, överlyckliga för att få göra ett arbete med sin bästa vän. Man ser alla de andra kolla på den man ska jobba med & bara veta att det är så det ska vara. Sen är det jag kvar. Som inte har några vänner. Vad gör jag nu? -väntar på att det ska bli någon över, som har två kompisar. Så att den ena måste vara med mig. 
Det skär i hela kroppen då jag ser på personen som min lärare delar in mig tillsammans med. Hur personen kollar på sina kompisar och himlar med ögonen. Suckar. Varför blir ingen glad för att få göra ett arbete tillsammans med mig, jag som aldrig gjort en annan människa något ont? 
 
Ful? -vem bestämmer isåfall det?
Tråkig? -vi kan prata om vad som intresserar dig.
Hat? -handlar det bara egentligen om att alla hatar mig, för att jag är jag?
 
Tänk er alla dessa frågor som dyker upp i huvudet på denna stackars lilla utestängda individ. All denna hat mot sig själv för att man inte passar upp till alla kriterier som finns då man är ung. Eller gammal. 
Jag vill bara få ta upp det här & hjälpa till att agera. Är ni på? -nu hjälper vi till. Och slutar blunda.
 

Av Felicia * - 3 oktober 2012 19:57

Vilken sjuhelvetes bra dag, rent ut sagt.

Idag har jag varit med mina fina vänner från mitt UF-företag hela dagen. Några åt smörgåstårta, någon åt julmat, någon annan åt sallad och jag hade min kära drickyoghurt. Sedan fikade vi tillsammans med vår rådgivare. Första mötet, av de alla. Det gick bra. Det var avspänt, mysigt & faktiskt väldigt kul. Det här kommer att bli out of hands. Fett bra, alltså


Efter att ha suttit på bussen hem och filosoferat så är jag nu hemma igen. Hemma som i hemma. Hemma. Där jag hör hemma. Och där alla andra också hör hemma. I verkligheten. Jag är också i mitt hus. På mitt rum. Här känner jag mig trygg. Jag redigerar bilder för fulla muggar och lyssnar på härlig musik. Jag klagar lite över smärtan i mitt finger som jag brände på plattången innan. Och för smärtan på min tunga som jag brände då jag drack te förut idag. Annars har jag ingenting att klaga över. Allting flyter på

-Eller nej!! Allting flyter inte på. Det är just nu bättre än så. Det är inte bara det att saker och ting går som de ska, utan saker och ting går bättre än det ska. Om någon frågar mig hur jag mår så får de inte bara svaret "bra" eller "helt okej". Det är nog snarare "Jag mår jättebra för att jag älskar att..... blablabla... blablabla.. blablabla". Det tar lixom aldrig slut med positiva tankar och reflektioner om hur jag har det. Det är så himla bra. Jag älskar det här.


Dock önskar en ganska stor del av mig att jag just nu skulle varit med Bellis & alla de andra fina, fina, fina, fina underbaraste personer. Det får dock bli nästa onsdag. Då ska vi klättra uppför stegen, spela gitarr & sedan sova på hennes loft i hennes lilla hus. Hon är så bra. Själsfrände.


Nu ska jag städa färdigt mitt rum. Det ser ut som ett bombnedslag. 

Har ni det bra

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards