feliciasmakeup

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Felicia * - 14 oktober 2012 21:53

Det är ingen som har sagt

att du ska ta dig hela vägen.

Alla har bara sagt

att du inte kommer att klara det.

-Gör det ändå.


Ta dig hela vägen alltså. & klara det.

Just do it and screw the bad ones.

 

Av Felicia * - 14 oktober 2012 18:19

Jag lärde precis min pappa hur man tillagar tacoköttfärs. Det var nog på tiden.


Påtal om att lära sig saker. Skolan

Jag är förmodligen en av de fåtal ungdomar som faktiskt tycker om skolan. Det kan möjligtvis bero på att jag går på en friskola där allting är mer slappt och på eget ansvar. Jag tror dock att det mer beror på min inställning till hela grejen. När ungdomar nu för tiden vaknar upp på morgonen så känner dom, vad jag har förstått, endast ångest. Det är blandade känslor och tankar mellan dessa individer. Vissa orkar inte med läxan som skall vara inlämnad, andra har ont i magen inför det stora provet & någon orkar inte med fler argumentationer med lärare. De flesta har en riktigt taskig attityd vad gäller skolan och kunskap, detta för att det endast är tråkigt. 

Jag har dock en lärare som för ett tag sedan sa någonting som inte kan släppa mina tankar. Det var någonting så smart & sanningsfullt att det fick mig att inse vad jag har att lära. "kunskap är makt".

Tänk efter nu. Reflektera över vad jag nyss nämde. "kunskap är makt". -Visst är det så sant det bara kan bli?

 

-Jag håller med min lärare fullständigt. Om jag inte har kunskap om ett visst ämne så struntar jag i att lägga mig i ett samtal. Om någon sedan frågar mig en fråga om detta ämne, vilket jag är helt ovetandes om vad den ens innebär, så känner man sig inte så makthavande. Om jag då istället har kunskapen om detta föremål eller ämne så har jag en mycket större chans att visa makt. Makt och kunskap. Kunskap och insikt. Right?

 

Jag tror alltså, som jag skrivit lite mellan raderna här ovan - att vi måste ändra inställning till skolan och lärande. Det kommer att göra susen, tro mig.

 

Fotade lite med Zara i fredags & jag är rätt nöjd över resultatet.

 

Av Felicia * - 14 oktober 2012 15:22

Jag var i fullständig lycka. Lyckorus överallt och hela tiden.

Det flödade gurkor överallt, med plast-tallrikar på öronen. 

Dubbla raggsockar och tre delade på samma madrass.

Åt goda bullar.

Tecknad musikal om mardrömmar inför jul.

Sovande flicka intill mig. 

Allting var bra igen. Som vanligt i deras sällskap.

Tack för allting. 

Och för att jag får vara en del av det allra bästa. 

Gemenskapen. 

Hur många var vi ? 18 tror jag.

Jag gillar dessa 18.

  

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards