feliciasmakeup

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Felicia * - 31 oktober 2011 19:12

Hejhopp hela världen. 
Idag har jag och mina föräldrar städat heeeeela dagen lång. Det blev fint tillslut. Efter att ha rensat ut ett helt rum, eller förråd kanske man borde kalla det.  Ah, nä men det blev fint iallafall och det blev lite grejjor som blev eldade och så. Finfint. 
Nu sitter vi här i soffan och väntar på svar från våra grejjer vi lagt ut på blocket, haha. Pappa är iallafall väldigt spänd. Vi ska käka pizza sen med, aaaaaasgott om jag får säga det själv. Vilket jag faktiskt får. Hihi. 
Har hittat en massa kul grejer med, typ gamla foton och dagböcker och grejs. Rätt nice. Haha.

   
         

Av Felicia * - 31 oktober 2011 16:31

Jag saknar Jennu. Det var det jag ville få fram.
   



Av Felicia * - 31 oktober 2011 00:36

Jag har tänkt på en sak, hur ska man kunna leva i en värld som denna? Jag undrar vart alla hemsk-heter kommer ifrån egentligen. Jag menar, det sker mord hit och dit. Det brinner överallt, och inte bara av en olycka utan lagda bränder på hus och grejer. Vad är det för stil ? Att försöka bränna in någon i ett hus. Och folk som dödar folk, hur kan man egentligen? Vart kommer det ifrån ? Kommer det ifrån att man sett ett tvprogram där dom visat hur man gör ? Eller att man läst en bok som handlat om hemska saker ? Jag förstår verkligen inte. Och så tänker jag såhär, att folk säger jämt att man ska tänka på allt bra man har och sånt därnt. Men alltså, vad är bra nuförtiden? Det undrar jag, Folk tycker ju att allt är dåligt. Småsaker som om man har sagt något om en annan person, eller om man glömt att göra läxan, det är ju tydligen också något jättedåligt. Om man råkar missa tiden och försova sig någon gång, då ska det bli ett himla liv. Om man kommer försent till ett möte eller om man råkar stamma på en redovisning. Det är tydligen också dåligt. , vad är bra ? Riktiga vänner? Ja, men då är det tydligen också dåligt på flera sätt. För då har man för många vänner som blir arga på varandra, eller som är avundsjuka. Eller så har man för lite vänner och mår dåligt för det. Och om man har massa vänner, och som ska bli sura för att man har många vänner. Varför är det så ? Och om man inte har några vänner, vad gör man då ? Det är klart att man mår dåligt. Och sen är det förmodligen dåligt att ha en pojkvän också, för då umgås man för mycket med honom tycker vännerna, och familjen tycker att han inte är tillräckligt bra på flera sätt. Men om man är kär då, hur ska man då klara av att inte få ha honom ? För att ens nära och kära inte tycker det. För det är ju dåligt.
Som jag har förstått det så ska man tydligen se ut på ett visst sätt också. Man se ut som det såkallade "idealet". Men vadå ? Vad i helvete är normalt ? Och varför i hela friden ska man vara normal ? Jag menar, om jag vill ha en piercing eller ett par annorlunda brallor, varför ska vara så himla fel ? Enligt det tråkiga "idealet". Jag blir så less. Så jävla trött på sån här skit. Jag önskar att folk fattade att hallå, vakna upp ur den värld vi lever i. Men nepp. Här lever vi vidare. I denna äckliga verklighet. I den tråkiga världen som är grå. Och trist. Nu fortsätter vi precis som vi brukar. För man vill ju inte vara annorlunda. Eller hur ? För det ska man ju inte vara. Man ska ju vara precis som idealet. Alltså nej, usch. Jag hatar det ordet "ideal". Blä. Vadå för jävla ideal ? Vem fan bestämmer vad som är idealet ? Nej precis, ingen jävel bestämmer det. Utan folk ska bara gå runt och tro så himla mycket. Nu gör vi oss själva och resten av denna tråkiga och äckliga värld en tjänst, vi är precis som vi vill. Och vi slutar att göra folk ont, för vad gör det för nytta ?
Hejdå, denna äckliga värld.

 

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards