feliciasmakeup

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

ÅRET SOM VARIT.

Av Felicia * - 30 december 2012 22:29

JANUARI

I januri så köpte jag mig min dator som jag länge velat ha. Innan dess hade jag stora problem med tanke på att jag inte kunde blogga alls så mycket som jag faktiskt ville. Den var nog ett av de bästa köpen jag gjort under hela året, trots att jag fick leva utan pengar i flera månader. 
Jag visste inte vem jag var, jag undrade varje dag varför jag ens fanns till. Jag visste att jag hette Felicia, mer än det hade jag ingen aning om. Jag fanns bara till, ovetandes om att jag faktiskt var någon som existerade. Under denna månad var det mycket velande fram och tillbaka.

 

FEBRUARI

Hade en pojkvän, vi hade det bra tillsammans och jag hade nog aldrig känt mig så uppskattad förut. Han tyckte att jag var fin & det var någonting han berättade för mig ofta. Vi var glada tillsammans och inga problem fanns i vårt synfält. 

     

MARS

Det enda jag gjorde under hela mars månad var att plugga. Jag kämpade hårt med alla matteprov och Klint var den som fick hjälpa mig att lyckas. Det slutade ändå med ett "IG" på nationella provet. Jag sov sällan, alla nätter var till för att plugga. 

Det var också mycket ledsna miner, endast ledsamma ord. Varje dag var en kamp för att finna mig själv och för att på något sätt känna mig uppskattad. Efter vad jag ser tillbaka på så tyckte jag endast att jag inte räckte till. 


APRIL

I april månad så lurade jag alla mina kompisar att jag hade borstat ut mina dreads, vilket de flesta gick på. Det var kul att se allas arga miner då jag erkände att jag endast skojjat med dom. Denna händelse verkar vara den enda som innehöll skratt. Resten av månaden bestod av ledsna miner och hur det kändes att bli sviken av någon man älskade djupt. 


MAJ

Jag lärde känna Bellis och vi umgicks för allra första gången. Jag tränade också mycket vilket gjorde att jag peppade mina läsare och kompisar till att göra detsamma. Jag satte upp mitt 2 månaders mål inom träningen och började äta balanserat.

 

JUNI

I juni så sommarjobbade jag den mesta av tiden. När jag inte jobbade så bodde jag hemma hos Millan. Vi var ensamma hemma nästan hela månaden och hon gjorde matlådor till mig varje dag. Jag umgicks också med fina Matilda, då vi hängde mycket efter att vi jobbat hela dagarna tillsammans. Denna månaden var underbar.


JULI

Denna månaden bestod också av väldigt mycket träning och nyttig mat. Dock spenderade jag mestadels av tiden tillsammans med underbara vänner och nya personer i varberg. Där hade vi det bra, dag som natt. Jag hängde också ganska mycket med Marcus under juli månad, mest för att vi insåg hur glada vi är i varandras sällskap.


AUGUSTI

Detta är en speciell månad, jag fyllde 17 år. Jag spenderade mycket tid tillsammans med massvis av olika vänner, åkte till Göteborg och andra ställen, mest för att komma bort från Borås. Såg kapten röd live. Mäktigt. 


SEPTEMBER

Under denna månad så sov jag än en gång mycket hemma hos Millan. Vi satt ihop, som två stycken siamesiska tvillingar. Allting vi gjorde hade med den andra att göra, det var fina tider och det är nästan likaså än idag. Vi drack mycket te och åt varma mackor med ost. 


OKTOBER

När jag kollar igenom bilder från denna månad så hade jag en tendens att sitta mycket på mitt golv. Jag gjorde allting där. Spelade spel, läste och skrev. Allting hände på golvet, det var min mittpunkt. Jag började också använda mycket knästrumpor, mest för att jag köpte ett par som var underbart fina. 


-Det största jag gjorde måste ha varit att jag sminkade för två stycken modevisningar, det var det mest magiska som jag någonsin har gjort.

 

NOVEMBER

Jag var inte riktigt vid liv i november, den mesta tiden spenderades halvdöd i soffan. Jag hade influensa i nästan 3 veckor, det var hemskt. Jag pratade dock mycket med världens underbaraste Hardingz. Han är världsbäst.


DECEMBER

I december så sov jag mycket hemma hos Bellis. Vi hade mycket raster tillsammans i skolan och vi gjorde mycket mysiga saker. Sådant som man egentligen inte vill skriva om, som man endast vill att vi två skall dela. Det var vinter och kallt, men vi hade det bättre än någonsin. 

Jag saknade också en vän, väldigt mycket. En vän som gjort mycket för mig. Marcus. Han har varit mer saknad än någonsin under denna månaden och vi måste börja prata mer. Hoppas att vi gör det.

              


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia * - 25 november 2013 21:10

Hej.

Av Felicia * - 3 maj 2013 16:38

Nu kan ni följa mig på --> http://feliciaelinida.blogg.se/.  Jag kommer nu inte att blogga här mer, då jag helt och hållet flyttar min blogg. Vi ses där! :>   http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feli...

Av Felicia * - 3 maj 2013 11:51

Jag tror att jag skall flytta bloggen till någon annan bloggportal. Det känns som att man behöver lite förändring ibland. Vad sägs om det? Give me some respons please, guys. :> Love.   ...

Av Felicia * - 2 maj 2013 19:03


I'm home. Har pluggat med Amanda i skolan idag. Liksom efter att vi egentligen hade slutat. Det kallar jag för engagemang! Nu pluggar jag igen. Det är faktiskt väldigt kul. Jag har en uppgift där jag får skriva hur många sidor jag vill och jag älsk...

Av Felicia * - 2 maj 2013 07:25

Idag har jag så sjukt ont i halsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så hes att jag knappt kan prata men jag får hoppas att det blir bättre under dagen när jag har pratat igång min röst lite. Alla mina byxor ligger i tvätten så idag kör ...

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards