feliciasmakeup

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Felicia * - 27 december 2012 22:31

Today have been the most random day ever

Som ni vet så gick jag och Hanna upp vid klockan 06.00 för att dra till skövde. På vägen dit hände det en hel del roliga saker och det var nära att jag inte skulle komma hem. Vi satt på ett sjukt fint tåg, på ovanvåningen och hade det hur mysigt som helst, tillsammans med mannen som bär ett hjärta av guld. Denna man som jag pratar om, var så hjälpsam att man faktiskt, svensk som man är, tyckte att det var lite konstigt. Vi insåg dock senare, efter att ha pratat om honom en stund, att han var världens snällaste människa. 

*Hjälpte mig att hitta eluttaget.

*Berättade att vi var i rätt vagn.

*Erbjöd sig att betala min resa åt mig. (Då mitt busskort och alla mina pengar var på rymmen.)

Denna mannen får dagens ros av mig, lätt. Flera gånger om. Tack igen. Och ditt lilla "hejdå" gjorde både mig och Hanna jättelyckliga. 


Efter att ha hängt i Skövde i några timmar så bestämde vi oss för att käka flötmat på donken. Det var ovanligt gott. Kanske beroende på det underbara sällskapet. Hemvägen var galen och det var hemskt att behöva säga hejdå till denna underbara flicka som jag spenderat dagen och natten med. Och vi har nog aldrig pratat så mycket förut, någon av oss. Det var galet. Underbart galet.


Sedan blev allt kaos

Jag är en sådan som inte klarar mig på egen hand. Om inte annat så märktes det idag. Efter att Hanna åkte vidare till göteborg så skulle jag byta tåg och buss. Jag väntade 40 minuter ute i den hemska kylan, för att jag sedan skulle åka hem. Eller så kan man ju åka en halvtimme åt fel håll. Ja, det kan man iallafall om man heter Felicia. Då fick jag vänta ytterligare 40 minuter ute i kylan för att sedan ta rätt buss hem. Tur iallafall att det finns trevliga pizzabagare. 
Det är underbart att ha lärt känna en så awesome polare. Har en känsla av att vi kommer hänga mycket. GRYMT!

 

Av Felicia * - 27 december 2012 08:40

Jag har tur som har min pappa!
Imorse skulle klockan ringt vid 06.00 för att jag och Hanna skulle åka sjukt tidigt. Mobilen dog dock under natten och om inte pappa hade väckt oss så hade vi förmodligen legat hemma hos mig och sovit fortfarande.
Vi sitter på tåget och är iallafall påväg till Skövde nu. Igår var en sjukt mysig dag och idag kommer att bli minst lika bra. Nu ska vi snart byta tåg och sen lär vi väl däcka båda två.

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar