feliciasmakeup

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Lite tips

Av Felicia * - 6 juni 2012 15:22

Jag startade en blogg som endast skulle handla om smink och sådana saker. Jag känner att den har ändrats en hel del och att just makeup delen går rätt dåligt. Jag kommer nu att blogga ganska mycket om vad jag hittar på för kul på dagarna. Men det jag framförallt kommer att skriva om kommer nog att bli om kost och träning. Jag har blivit väldigt intresserad av det på den senaste tiden och jag tycker att det är intressant hur kroppen fungerar på olika sätt. 

En sak som säkert alla ni här har märkt, är att om man inte äter frukost så är man trött och sur ända fram till lunchen. Och jag vet, det är detta folk ALLTID tjatar om. Jag själv är jävligt trött på alla som tjatar på en om den äckliga frukosten. Man orkar ju bara inte bre en macka på morgonen. Man är ju trött, och det går inte ner någonting i magen ändå. Det är så tankarna alltid har varit för mig. Nu på senare tid har jag dock insett att jo, frukosten gör faktiskt väldigt mycket nytta för mig. Jag klarar att hålla mig vaken och pigg på lektionerna i skolan, jag behöver inte stoppa i mig läsk eller annat med socker i för att på energi på dagarna, utan frukosten gör att jag håller mig ända fram till lunch. 

Något jag själv tycker är bra att ta ett mellanmål. Vissa säger att det är bra samtidigt som vissa säger att man bara går upp i vikt utav det. För mig har det funkat utmärkt. När jag säger "mellanmål" så menar jag dock inte en chokladbit eller en påse godis. Jag menar att man kan äta ett äpple, päron eller kanske banan. Om man nu gillar det, vill säga. Det funkar med alla sorters olika frukter, kanske vindruvor om man gillar det. Man måste bara tänka på att variera sig lite, för annars tappar man suget och struntar i det helt. 

Nu har ni fått lite tips på hur ni ska få dagsrutinerna att hålla, både på jobbet eller i skolan. Eller kanske bara en helt vanlig dag !
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia * - 25 november 2013 21:10

Hej.

Av Felicia * - 3 maj 2013 16:38

Nu kan ni följa mig på --> http://feliciaelinida.blogg.se/.  Jag kommer nu inte att blogga här mer, då jag helt och hållet flyttar min blogg. Vi ses där! :>   http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feli...

Av Felicia * - 3 maj 2013 11:51

Jag tror att jag skall flytta bloggen till någon annan bloggportal. Det känns som att man behöver lite förändring ibland. Vad sägs om det? Give me some respons please, guys. :> Love.   ...

Av Felicia * - 2 maj 2013 19:03


I'm home. Har pluggat med Amanda i skolan idag. Liksom efter att vi egentligen hade slutat. Det kallar jag för engagemang! Nu pluggar jag igen. Det är faktiskt väldigt kul. Jag har en uppgift där jag får skriva hur många sidor jag vill och jag älsk...

Av Felicia * - 2 maj 2013 07:25

Idag har jag så sjukt ont i halsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så hes att jag knappt kan prata men jag får hoppas att det blir bättre under dagen när jag har pratat igång min röst lite. Alla mina byxor ligger i tvätten så idag kör ...

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards