feliciasmakeup

Alla inlägg under april 2013

Av Felicia * - 21 april 2013 14:05

Vi hade det otroligt bra. Som vanligt med alla dessa fina individer

-Vi sov i tranemo inatt, jag & de andra finisarna. Vi tävlade om godis och mitt lag förlorade. Det gjorde inte mig och Lukas någonting för vi äter ju inte godis ändå, Karin hade fått hela vinsten. Men det är hon värd, för hon är så fin. Fina Karin, det kan hon kallas. Finfinfin. 

Idag är det sol, precis som igår. Jag har turban på huvudet och det är mysigt. Inte tulpan, utan turban. Det är fint och lite sisådär hippie. Dags att äta kassler och umgås med Millan om en stund. Det är ju trots allt söndag.


From yesterday. 

       

Av Felicia * - 19 april 2013 16:33

Jag gör ett skolarbete. Typ. Fast jag vet inte hur jag ska göra än. Lekte lite med färger iallafall, love it. 

 

Av Felicia * - 19 april 2013 12:47

Det har varit en så brutalt bra dag idag, fastän klockan bara är 13. Helt sjukt. Vi har inte haft några lektioner utan gick på ett event som hölls på gymmet. Där hade de fantastiska treorna på min skola startat en träningsdag. Dem pluggar till spa/fitness vilket verkar awesome. Jag gick först på en kostföreläsning som var hur intressant som helst. Sedan var jag med på ett core-pass. Core innebär att man tränar mage och rygg. Efter det var det pyttelite vila och sedan direkt ett cirkeltränings-pass. Grymt jobbigt men otroligt kul. Jag och Amanda tog i för kung och fosterland. Nu gick vi till skolan, fastän vi egentligen är lediga. 

Amanda är asduktig och pluggar. Känner mig dålig nu. Jag måste också plugga. Hehe. Japp. Bra som få, må jag säga. Ikväll har jag ingenting att göra. Någon måste umgås med mig. Haha. Kanske Hanna, eller Isabella. Hihi. Dom är fina osv. Eller så kanske jag borde plugga. Ah. MEN JAG ORKAR INTE.


Vet ni en till sak som har hänt? En sträng på min gitarr har gått sönder. Det suger. Pappa får laga den åt mig. Hihi. Sedan kanske jag ska spela in en cover. Om jag vågar. Är fett sugen på att fota också. Det kanske jag borde göra ikväll!  


Av Felicia * - 18 april 2013 17:21

"Det är bara det att det känns som att någon har sparkat mig i ryggen. Som om någon har trampat mig i ansiktet och gjort allt den kan för att såra mig. Så känner jag mig just nu. Lämnad. & ensam. Även om det var mitt val att inte vara med längre. Även om det var jag som lämnade allt och gick min väg. Det beror endast på att du var det jag levde för. Det som jag kämpade för & det som jag alltid skulle ställa upp för. Jag skulle alltid ha din rygg, vad som än hände. Nu ligger jag bara ner, utan dig. Utan kärlek. Utan någonting alls. Bara min ovärdighet. Smutsig"

 

-Skrev detta för exakt ett år sedan. Ganska konstigt hur mycket som har förändrats sedan dess. Mitt liv sög. Det var äckligt och hemskt och jag ville inte vakna på morgonen. Jag ville helst bara sova bort hela dagarna. Jag var sviken, ganska ensam och totalförstörd. Detta var bara ett år sedan. Ett kort litet år. Det är märkligt hur mycket andra människor jag kände då, delade mitt liv. Främst två stycken. Två stycken som var dem som betydde liksom allt. Sedan fanns det andra också, som man kände, delade saker med, som också är borta nu. Bortblåsta. Medförda av vinden. Jag hoppas att det bara var en bris, så att de inte skakades om alltför mycket. Dem är värda att ha det bra.


Jag är så glad att det är över nu. Allt som var förut. Inte allt kanske, men nästan. Nästan allting som var under den tidsperioden sög jävligt hårt. Nu vaknar jag dock på morgonen och ser inga problem framför mig. Det finns bara lösningar överallt. Och jag är så glad över att ha förändrats så mycket som person, som jag har gjort under detta året. Det är verkligen bara positivt. Ni vet nog själva, åtminstone ni som hänger med mig. Samma Fille, fast med väldigt mycket bättre självkänsla och självförtroende. Det äger sjukt mycket. Men det finns dem jag saknar också. Såklart.

 

Av Felicia * - 18 april 2013 17:02

John är h e m m a. Han har kommit hem. Eller ja, inte hem. Inte till det stället som han egentligen bor på. Men han är iallafall i Sverige. Herregud, John är i Sverige igen. Fast i Stockholm. Inte i stenungsund. Han borde egentligen vara här hos mig. Typ kramas och ha det bra. Han är brun, sjukt solbränd och totalsnygg. Igår skypade jag med honom och det var det mysigaste på länge. Vi somnade. Båda två. Han pratade på om saker som jag inte minns. Mitt i meningarna så råkade jag tydligen somna. Förlåt för det. Men gud vad jag har saknat dig. Så brutalt mycket. Jag har varit tvungen att klara mig i Å T T A veckor utan honom. Utan han som är en av de få som förstår sig på mig. Någon som är precis lika konstig och snurrig som jag. Överallt och ingenstans, så skulle man kunna förklara oss två med ett gemensamt ord. SÖNDAG, herregud jag kom att tänka på söndag. John kanske kommer hit då. hem till mig alltså. Till mitt hus. Tänk att få se honom igen. Det är helt sjukt, kan inte ens förstå att han är tillbaka. Jag trodde att han skulle vara borta i tre veckor till. Detta trodde jag tills han, för några dagar sedan, skrev att han är hemma. Herregud. Jag fick hjärtklappning och nästan hjärtattack. Det kunde gått dåligt det där.


Det här blev väldigt långt och möjligtvis lite snurrigt. Jag ville nog bara skriva om hur glad jag är att världens finaste människa äntligen är tillbaka. ÄNTLIGEN

 

Av Felicia * - 17 april 2013 22:33

Chillinötter. Tortellinis. Smoothies. Chokladpudding. Samhällsuppgift. Bästa vän. Musik.   

Av Felicia * - 16 april 2013 20:22

Skriver ett arbete om hur det perfekta samhället skulle se ut om jag själv fick bestämma ALLTING. Detta satsar jag stort på. Jag älskar samhällskunskap så brutalt mycket och jag skojar verkligen inte nu. Det är så himla kul. Jag får utgå från olika politiska perspektiv, bestämma om allting som skall ske, om vem som skall bestämma i landet osv. Detta är bara så himla kul och jag tror inte att ni förstår hur lycklig jag är över att ha fått den här uppgiften.


Och inatt pluggade jag naturvetenskap. Det ska jag göra senare igen. När jag är klar med samhällen. Robin åkte precis, han och Sara. Dem skall hämta min mamma och pappa på Landvetter, som stannade några dagar extra i Teneriffa. Det skall bli skönt att de äntligen kommer hem igen. Förrförra veckan var jag och Robin hemma ensamma eftersom mina lyxlirare till föräldrar åkte iväg i 16 dagar. Äntligen skall de komma hem och hjälpa till med hundarna och allt annat som måste skötas i ett hus. Det är så sjukt mycket saker som man faktiskt inte tänker på att dem måste göras. 

Aja, time för plugg nu. Hejs :>

 

Av Felicia * - 15 april 2013 17:41

26 frågor om miljöpåverkan

4 sidor om hippiekulturen

2 sidor om ett perfekt samhälle

1 prov om media

Ovanstående saker är sådana som jag egentligen borde göra just nu. En vecka missad i skolan och jag ligger efter i en hel del ämnen. STORA uppgifter är det också. Men nu är Lisenfisen här och vi ska plugga alla uppgifter som vi ligger efter med i skolan. Fast först ska jag göra onödiga saker som att prata och göra GIFbilder. Haha. Det går så jävla bra nu. Eller så. Och så är jag ju solbränd, som ni ser. Peace out, lovers. 

Image and video hosting by TinyPic

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards