feliciasmakeup

Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

NEJ till söndagsångest.

Av Felicia * - 3 mars 2013 19:46

Jag förstår inte det här med att folk har så mycket söndagsångest. Alla klagar på hur mycket dom hatar söndagar och hela den biten. Jag förstår inte, jag förstår verkligen inte. Inte Isabella heller. Men det är mycket saker som vi inte förstår oss på. Men vad jag inte förstår är själva grejen med att hata en söndag. Det är ju en dag precis som alla andra. Man kan springa runt med folk man tycker om, plugga, städa eller bara ligga hemma och kolla på en film. Det är precis som om det skulle vara onsdag, eller måndag. Eller vilken dag som helst liksom. Det är så onödigt att slösa bort en hel dag på att det imorgon ska börja på en ny vecka. Jag menar på att livet är ju en enda lång rad, om ni förstår hur jag menar, varför spelar det då roll att det ska sitta ihop i dagar om 7? Makes no sense för mig. Alla dagar är bra dagar, och är de dåliga så får dom vara det, för de slutar nästan alltid bra ändå. 

Idag är det söndag. Söndag är bra. Imorgon är det måndag, det är också bra. Nu slutar vi att ha sådan ångest bara för att det är söndag och börjar chilla lite mer. Om man chillar så löser sig allt, folks. Det är verkligen så. 

 

 
 
Ingen bild

j.

3 mars 2013 21:09

Jag tror inte det handlar om att folk hatar söndagar bara för sakens skull. Är man bakis, vilket dem flesta är på söndagar så finns det en anledning till att just söndagarna är jobbiga, trots att man får skylla sig själv. Det är väl himla fint att du tycker att alla dagar är fina och underbara och fantastiska, men utan snedsteg så är det omöjligt att ha bra dagar. Dessutom är det jobbigt för många att gå i skolan (eller jobbet or whatever), och ha all press på sig, vilket också är en anledning till att det är ångestframkallande att helgerna tar slut. Det är väl bra för dig att du slipper ha det så, men att håna andra som faktiskt HAR ångest på riktigt tycker jag känns lite onödigt. Och nej, allt löser sig inte med hjälp utav att man chillar. Sad but true.

Felicia *

3 mars 2013 21:16

Men man kan ju lika gärna vara bakis på en lördag, right? Men det är oftast ingen som hatar lördagar. Och ta inte åt dig på ett negativt sätt för det är VERKLIGEN inte det som är meningen. Och inte att du, nu vet du än är, ska ta det personligt. Jag menar bara på att om man gör söndagar till något bra så lär ju måndagar bli bra också. Och har man söndagsångest så är det ju fett om man hittar på någonting att göra, då försvinner ju lite av den dåliga känslan, liksom.
Och alla dagar kan vara bra, tro mig. Eller ja, för mig kan det vara så iallafall. Utan snedsteg och allt sådant, det är bara att jag vill att det ska kunna vara så för alla. Kanske inte för evigt, men för tillfället är det så iallafall. Man blir fett pepp på livet!

För mig räcker det att chilla, men gör det inte det för dig så är det synd. Du får helt enkelt hitta ett annat sätt att njuta av dina dagar, som funkar för dig. Jag delar bara med mig av tips! Haidooooo :>

 
Ingen bild

Millan

3 mars 2013 21:22

Alltså palla att du som kommenterar inte ens vågar står för ditt riktigt namn. Felicia försöker bara göra alla människor glada med det fina hjärtat hon har hon delar bara med sig så att människor där ute slipper ha ångest. Om man har riktigt ångest vilket vore väldigt tråkigt och även jobbigt kan man få hjälp med det så att det kan blir bättre. Om du inte gillar bloggen behöver du ju faktiskt inte läsa!

Felicia *

3 mars 2013 21:28

Millan, du är förjävla bra. Du är så himla söt och vill verkligen det bästa för människor! Du är en riktigt fin människa, min fina. Jag gör allt för att mina läsare ska kunna ta del av det jag skriver på ett bra sätt. Synd att det kanske blir negativt för vissa men det löser sig, jag ska försöka skriva så att alla kan ta åt sig på ett bra sätt istället! :D
Älskar dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia * - 25 november 2013 21:10

Hej.

Av Felicia * - 3 maj 2013 16:38

Nu kan ni följa mig på --> http://feliciaelinida.blogg.se/.  Jag kommer nu inte att blogga här mer, då jag helt och hållet flyttar min blogg. Vi ses där! :>   http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feli...

Av Felicia * - 3 maj 2013 11:51

Jag tror att jag skall flytta bloggen till någon annan bloggportal. Det känns som att man behöver lite förändring ibland. Vad sägs om det? Give me some respons please, guys. :> Love.   ...

Av Felicia * - 2 maj 2013 19:03


I'm home. Har pluggat med Amanda i skolan idag. Liksom efter att vi egentligen hade slutat. Det kallar jag för engagemang! Nu pluggar jag igen. Det är faktiskt väldigt kul. Jag har en uppgift där jag får skriva hur många sidor jag vill och jag älsk...

Av Felicia * - 2 maj 2013 07:25

Idag har jag så sjukt ont i halsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så hes att jag knappt kan prata men jag får hoppas att det blir bättre under dagen när jag har pratat igång min röst lite. Alla mina byxor ligger i tvätten så idag kör ...

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards