feliciasmakeup

Alla inlägg under januari 2013

Av Felicia * - 6 januari 2013 14:22

Nu är det dags att lära sig att göra egna dreads.(!!!!!!) Har rådfrågat lite söta dreadsfolk & fått mycket bra svar på vad jag behöver osv. Nu ska jag bara beställa hem verktyg & sedan ska jag och Bella försöka att få ordning på mitt kråkbo. (krya på dig Bellis som är sjukling). Sedan skall jag också lära mig att fixa dreadisar på andra, sjukt kul ju. Hanna ska också lära sig och vi kommer förmodligen fixa varandras hela tiden, sjukt mysigt. Saknar henne för övrigt, för hon är så himla go & mysig.  


Här får ni en bild på när vi hade varit i skövde och fixat dreads på Hannilutten. Sötnos. 

 

Av Felicia * - 5 januari 2013 19:49

Om jag bara kunde så skulle jag ge dig allt vad lycka handlar om. Men du är så långt bort. Så himla nära men ändå så långt bort. Och jag är bara en liten ensam indian. 

  

Av Felicia * - 5 januari 2013 14:04

-Igår såg jag någonting på facebook som fick mig att vilja spy. Jag gjorde nästan det. Spydde alltså. Men jag klarade mig. Sedan stängde jag av telefonen och gick och lade mig


Jag börjar iallafall återhämta mig efter influensan igen. Jag har lyckats äta jordgubbskräm och annat sådant. Och glass. Och så har många samtal och söta sms fått mig på bra humör. Jag hoppas verkligen på att bli frisk tills på tisdag så att jag kan gå till skolan och träffa alla söta människor där. Och dricka te. Och att sedan få gå till gymmet och visa mig själv vad jag egentligen går för. 


Idag är det lördag va?

Har så sjukt dålig koll på dagar när jag har lov. Har nog frågat min mamma typ 5151288 gånger de senaste dagarna om det är måndag. Men när skolan börjar så ska jag ta tag i saker och börja planera lite. Jag har fått en almanacka, kanske som en hint, en hjälp lixom. Jag tror att den var till för att lösa mina problem iallafall. Vi får se om det funkar. Annars fortsätter jag som jag gör, för det funkar för mig. 


Åter tillbaka till glassätande och pratande med finaste Hardingz.

Over and out :>

 

Av Felicia * - 4 januari 2013 20:44

DISSI TRAMPADE PRECIS PÅ MIN TÅ OCH JAG TROR ATT JAG SNART DÖR AV SMÄRTA!!!!!!


Trots denna extrema smärta (och jag skojar inte) i min tå, så är jag sjukt taggad på livet. Jag har kollat igenom miljontals bilder på min dator och fixat mappar till alla olika människor. Jag har sett bilder från flera år tillbaka och jag måste då säga att herregud, HUR FAN SÅG VI UT? Och så insåg jag lite tidigare idag att det snart är sommar. Fattar ni? -SOMMAR! Så jävla fett. Fyller lixom 18 och grejer, och har sjukt mycket grejer på gång. Ni får inte veta vad förrän jag är helt säker på vad som händer, men jag har iallafall mejlat sjukt mycket idag. 

GAAAAH. Är så peppad. Detta kommer lätt att bli det bästa året någonsin, och det är inte bara någonting jag säger. För om det är så att det börjar gå dåligt så ska jag fanimej se till att göra livet bra igen. No matter what!

         

Av Felicia * - 4 januari 2013 12:53

Jag önskar bara att människor kunde använda ordet "kärlek" mer sällan & mer när det verkligen är på riktigt. För mig är kärlek något stort, viktigt, betydelsefullt. Men det känns som om det för en del människor betyder så himla lite. Eller att det för många individer betyder någonting bra för de själva, men att de sedan inte tänker på den andra parten. Den andra delen. Den som faktiskt kanske mår sämre. Ingen tänker så långt, ingen känner efter. Ordet slängs fram och tillbaka som om det vore en trasa, och vad betyder egentligen det?
Betyder det ens någonting längre?


Jag är faktiskt inte säker på den saken. Det känns som om alltför få känner nu för tiden, att det är för många som låter tankarna styra. Eller att man känner för sig själv men att man är för manipulerad av samhället för att inte hjälpa den andra att också få känna. Att man pressar den andra till att tycka likadant. Om man inte gör det, tycker likadant alltså, då känner man sig inte som en bra människa. Tro mig. Det är en av de svåraste situationerna någonsin. Det jobbigaste är när man vet att personen i fråga faktiskt inte ens känner som den påpekar. Det är det som är det allra jobbigaste. Och ingenting man säger kan ändra någon annans tankar om kärlek. För kärlek är ingenting för samhället längre, det finns inte många som vet vad det innebär. 


Och så kommer man till den saken att det innebär helt olika saker för helt olika personer. Det är ju trots allt en självklarhet att alla i vårt samhälle inte ser på allting med samma syn, att man har olika tankar och åsikter om saker och ting. Men jag förstår inte hur man kan tycka att kärlek inte innebär något. Jag kan inte förstå det just av den anledningen att alla här vet om hur mycket det ordet betyder för de flesta människor, right?

Det är inte många som läser detta som just nu tänker att det är fler som struntar i kärlek än som tycker att det bra. Pågrund av detta har jag svårt att förstå varför de flesta ändå överanvänder ordet. 

Man vill ju inte att någon endast ska påstå sig vara kär i en, eller intala sig vara kär, bara för att bli älskad tillbaka. När man hamnar i det läget så känner mig sig totalt värdelös, just saying. Man känner sig faktiskt brutalt värdelös och oerhört nollad. Som om man är noll. Man är ingenting.


För någon låtsas vara kär i dig. Sedan är personen inte det & erkänner/inser att denne aldrig varit det. Känns jävligt bra, eller? 

-Inte direkt.


Anyway, om det är någon enstaka människa som orkat läsa sig igenom all dennna text så fortsätter jag lite till. För vad händer när man själv är den som faktiskt, på riktigt, helt och hållet är kär i en annan individ?

När man är så kär att det känns som om ingenting kan sätta stopp för det som man har med den andra personen. Man är så lycklig i personens närvaro att hjärtat slår dubbla varv. Man vill ingenting hellre än att attackera personen med kyssar. Man trivs i sällskapet med denna fantastiska människa och man gör allting i sin makt för att få den andra att må bra. Man kan dela allt, allting, med denna härliga individ. Man berättar hur man känner och han känner likadant, precis likadant som du.

Ni är oslagbara.

Tills avståndet är det som sätter stopp.

Tills någon av er skyller på att det är det som kommer emellan er relation.

Trots att han bara inte vågar berätta att han träffat någon annan. 


Dessa två saker är de som gör ondast. För mig. Det är det som gör ont i hela min kropp. 

 


Av Felicia * - 3 januari 2013 09:45

-För att släppa alla mina känslor, låta de göra som de själva vill


Igår skulle mamma på spanskakurs i göteborg och vi hade bestämt oss för en heldag där, bara vi två. Vi försov oss och fick stressa som två galningar tidigt på morgonen men vi kom tillslut med bussen ändå. Efter att ha väntat på mamma i ungefär 1 och en halv timme så insåg jag att jag inte mådde så bra. Jag hade feber och kände mig sjuk. Vi struntade i att gå runt i göteborg och tog istället busssen hem igen. Väl hemma sov jag från klockan 16.00 till imorse, typ. Jag har lyckats äta ett knäckebröd och jag hoppas på att bli bättre. 

Borde det inte vara slut på influensa för mig nu


Dags att sova vidare. Godnatt. 

Av Felicia * - 1 januari 2013 18:51

Igår var en bra kväll. Skulle aldrig vilja göra den ogjord. 

-

Anyway, jag kan inte förstå att det redan är år 2013 men jag är mer glad än någonsin. Jag är överlycklig över att kunna se framåt och veta hur bra det kommer att bli. Detta år är ett år som jag sett fram emot sedan barnsben och nu är det lixom här. Jag vet också precis vad jag siktar mot och de mål & krav som jag ställt på mig själv inför dessa 12 månader är höga, men inte omöjliga. Fortsättningsvis så är ingenting omöjligt. 

Året har nu kommit, året då jag blir den största av de största. På alla sätt.

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards