feliciasmakeup

Alla inlägg under januari 2013

Av Felicia * - 10 januari 2013 19:45

Jag har helt seriöst pluggat sjukt intensivt i typ 20 minuter, vilket får räcka för ikväll. Konstigt nog känner jag mig som om jag sprungit tusen varv i ett maraton. Mitt huvud är fullt av information. Jag vet nu att om man köper en vara som det är fel på så har man 5 stycken olika sätt att agera utifrån. 

1.Häva köpet.

2.Skadestånd. 

3.Få varan bytt mot en ny. 

4.Få varan reparerad.

5.Avdrag på priset. 

Jag menar, om jag ska kunna all den här skiten så ska fan ni också ha koll. Så det är bara att nöta in detta i huvudet nu så blir betyget A. Yeah, dream on. 


Nu är det dags att spela lite mer gitarr och om inte min bror och min mamma hade varit så arga ikväll så kunde Robin ha sjungt med mig. För det gjorde vi innan idag, sjukt mysigt. Ibland är det allt bra mysigt att ha en storebror att hänga med. Gillar honom väldigt mycket faktiskt. Kära storebror

 

Av Felicia * - 10 januari 2013 17:25

Mina.armar.värker.något.så.oerhört

-Gymmet dödade mig idag. Eller så var det jag som dödade mig själv. Hur som helst så är min kropp helt slut och det är nästan inte ens så att jag orkar lyfta mina armar. Ikväll skall jag alltså bara ligga i min säng och dega. Förmodligen skall jag försöka att plugga lite också, mest  för att det är rätt värt att kunna sakerna som jag skall skriva på provet sen. Typ lagar och sådant ni vet. Jag vet en sak om allting, det är att det finns en lag som heter "konsumentköplagen". Men vad den är till för?

Fråga inte mig. 

Jag fick precis en uppenbarelse av mig själv. Det är dags att plugga. That's it. Gah. 

 

Av Felicia * - 9 januari 2013 21:58

Fan vad jag har mycket med livet att göra nu för tiden. Skolan äger & allt annat äger. Det mesta flyter på som bara den och jag tycker att russin är gott. Idag har jag och & Mli skrattat hela dagen i skolan, fulla av bara massa lycka. Det har varit den bästa dagen på länge och jag tror att dagarna kommer att fortsätta vara såhär pepp. Vi hade en jätterolig idrottslektion som mest bestod av mycket flum och sedan drack jag energidricka. Och åt en cremébulle, sjukt jävla gott. Ikväll tar jag mina bilder inför mitt två månaders mål med träningen som börjar imorgon. Nu skall jag köra hårt, protein är det som gäller, hela dagarna. Och kolhydrater efter träning. Om jag inte är så kontaktbar den närmsta tiden så är det alltså för att jag hänger på gymmet tillsammans med mina vackra vänner. 


Jag träffade en vän idag, på resecentrum. Det var längesen vi sågs och att bara få en kram av honom var en av höjdpunkterna på dagen. Han vet nog inte om det själv, och kommer förmodligen aldrig att få reda på det heller. Men som sagt, det var nog en av de bästa sakerna idag. Mh. 


Jag hade hoppats på att sova hos Bellis inatt, och hänga med till ansgars och hänga med alla dem fina människorna där. Det blev dock ändrade planer men dagen har ändå varit underbar. Imorgon ska jag träna, som ni kanske förstår, och sedan ska jag nog sova direkt när jag kommer hem. Eller kanske spela lite gitarr, för det är mysigt.


Ni får ursäkta mig för väldigt mycket flummigheter här idag men jag känner verkligen hur exhalterad jag är. Gah. helt galet. Nu ska jag fortsätta att smsa med lilla Hardingz och sprida lite extra glädje till honom idag, mest för att han alltid lyckas att göra mig så jävla glad!
OVER AND OUT.

 

Av Felicia * - 7 januari 2013 21:59

Jag spelade min nya cover för Hardingz nyss. Jag började skratta och tappade bort mig totalt. Men det gjorde ingenting sa han. Vilket det inte gjorde heller, för det blev bara kul. Och hur som helst så ska jag gå och hämta lite kakor i frysen nu och fortsätta läsa min bok som jag fått låna av världens finaste vän. Och så ska jag lyssna på musik, typ kapten röd, såklart. Och så ska jag smsa lite med Millan innan jag ska sova. Imorgon har jag bestämt mig för att gå till skolan så nu får jag bara hoppas på att kroppen säger detsamma imorgonbitti. 

Och ni får ingen bild ikväll, mest för att jag inte orkar resa mig för att hämta hårddisken som ligger typ 4 meter ifrån där jag just nu sitter. Fast jag kom på att jag ändå måste kissa. JAJA, förlåt att jag tjatar hål i huvudet på er om mina kissproblem. Ha en underbart fin kväll alla vackra människor där ute. Jag sänder massa kärlek till er allihop. Bra va?

-Love. 

Av Felicia * - 7 januari 2013 17:54

Imorgon börjar skolan igen fast jag vet inte om jag ska gå dit. Annars får jag vänta några dagar och börja lite senare än alla de andra. Jag vet inte om jag vill stanna hemma igen, men ibland måste man göra det. Jag är dock astaggad på att träffa mina klasskompisar och typ dricka te och sådant. Jag har laddat upp med nytt vaniljte här hemma så det är lixom bara att börja. Och så har jag bestämt att jag ska gå i stan med någon fin vän snart, typ köpa foundation och sånt där som gör att man blir fattig. Jag har inte ägt en foundation på jag vet inte hur länge. Och så ska jag skriva ihop mitt cv och gå till lite ställen och söka jobb, för mamma säger att det tydligen är lättare att få jobb om man går dit och visar sig. Jag lyder henns råd för hon är smart och har ju nästan alltid rätt annars. 


Jag gick en promenad idag och trots att jag inte ätit någonting så höll jag mig på fötter och svimmade inte. 

Nu ska jag vänta på att min far skall stämma min gitarr så att jag kanske kan göra klart min cover ikväll. Det vore himla mysigt. Och så kanske Hardingz får höra den, för han är snäll. Och söt. Och så ska jag och han träffas i göteborg snart och kolla på alla fina människor som strosar omkring där. OCH SÅ ÄR DET SNART SOMMAR. Fan, nu blev jag sådär övertaggad igen. Men det är bra. Tror jag. Åh. Jag ska se till att bli frisk och gå till skolan imorgon. Måste sprida lite av min överflödiga energi. Hihi. 

Over and out, babes. 

 

Av Felicia * - 7 januari 2013 12:03

För ett tag sedan så skickade en tjej vid namn Sabina en underbart fin inspelning till mig. Den har gått på repeat ett flertal gånger här hos mig och den är verkligen underbar. Jag förstår inte hur en människa kan sjunga & spela så himla bra. Det är verkligen helt sjukt. Tillochmed så sjukt och oerhört bra att jag inte tror att någon av er kan förstå. Jag ryser över hela armarna och jag är bara himla avundsjuk på bruden. En dag skall jag bli lika bra som henne. Det var iallafall väldigt gulligt av henne att skicka den till mig, och jag vet inte om hon riktigt förstår hur glad jag blev. Oavsett vad så har det gjort väldigt mycket för mig. Och ni får ta del av mina tankar om denna helt otroliga tjej.

-

 

Av Felicia * - 6 januari 2013 21:19

Jag vet inte om ni tycker att det är bra eller dåligt att jag ibland får för mig att blogga typ 50 gånger samma dag, men oavsett vad så blir det så ibland. 


Vad jag har att dela med mig av:

*Mina fingrar går snart av pga gitarrspelande.

*Jag pratar i telefon med planetens bästa människa. 

*Jag vill åka till Millan eller Bella eller Lukas eller Amanda eller Hardingz eller Hanna eller Zara eller Marcus eller någon annan men är för sjuk för att kunna åka någonstans. 

*Jag vill kyssas.

 

Av Felicia * - 6 januari 2013 18:14

Min egen värld. Keep reading, you know who you are


Det är den världen där du & jag är en och samma. Det är den värld då jag och du fortfarande existerar. Inga problem, inga bekymmer, endast lycka. Vi hade trots allt en tendens att få den andra att må bra. Det kan man urskilja från texter. Texter som är skriva från vår dåtid. Men jag var liten, jag var ung. Jag var inte redo för att visa världen vad jag hade, vad jag gick för. Jag var för oerfaren och alldeles för rädd för att våga visa mig. Men du gjorde mig större, äldre. Du gjorde mig till steget där man är precis innan man är vuxen. Och vi hade så kul. Så kul. Och nu har vi inte alls, för vi finns inte. Vi är borta för länge sen. Fast vi lever. Lever. På olika håll. Vi hade kunnat leva tillsammans men kanske hade det ändå varit utan varandra. Kanske hade vi haft varandra fast aldrig förstått att det var så långt bort. Så många mil. Fast ändå bara någon kilometer. Vi kanske aldrig skulle förstå om vi inte växte på varsin sida av livet. Men min värld är fortfarande kvar. Min värld, eller kanske vår värld, är fortfarande kvar i dåtiden. I vår dåtid. Den som vi delade med varandra. För min värld är du. Min värld är du är oavsett om jag är långt därifrån. Och jag har skrivit mycket, kanske nästan varje dag. Om oss. Om mig. Om dig. Om framtiden och om det som redan passerat. Och om den tid vi aldrig fick. Och om den tid som är nu, som vi har, fast ändå inte har. För du har din värld. Din värld är någon helt annanstans. Kanske tillochmed nära mig, fast inte mig. Inte just jag, utan bara någonting som är nära det som är jag. Kanske är din värld bara någonting som du själv vet om, eller så kanske du inte vet vad som är din värld. Eller så är det bara jorden, stjärnorna och alla människor här. Alla affärer, stenar, hus, moln, solen. Allt det där kanske är din värld för du kanske inte har tänkt steget längre. Att världen inte är densamma för oss alla


Eller så kanske jag bara är alldeles för trött för att egentligen få tillgång till att skriva. 

Jag släpper allting nu. Allt i min makt. Hejdå.

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards