feliciasmakeup

Alla inlägg under januari 2013

Av Felicia * - 27 januari 2013 18:32

Jag har varit i kyrkan 2 gånger denna helgen. Och så har jag haft min premiär-vistelse på ansgars. Måste seriosly hänga där väldigt mycket oftare. Där gör man saker som att spela gitarr, sjunga, äta kakor & kramas med fina människor. Man kan också lyssna på de underbara individer som kan spela piano och sådana fina instrument, oc   h som kan sjunga. Fast alla sjunger ändå, oavsett lixom. Allt detta, hand i hand med en prinsessa. En fin, vacker, underbar människa som de andra tycker är lik mig. Vi kanske är det, lika alltså. Jag och Bellis. Oavsett så älskar jag att spendera min tid med henne, för den är så värdefull. Lärorik. Vacker. Melodier som klingar i våra öron. 

-Jag tog med min kamera för att jag hade tänkt att ta massvis med vackra foton på alla underbara själar. Men så glömde jag den i prinsessans hus. Hon glömde sin också.

Sedan tog vi med oss Lukas hem och kollade på film innan vi somnade, alla tre. Gemenskap. Jag älskar det. Återigen kyrkan. Träffade Peter, han som förlorade sin tävling mot mig. Jag såg det inte som en tävling, för mig var det någonting annat. Någonting som han aldrig får veta. Och så träffade vi underbarnet Simon, han som kan alla instrument i hela världen. Även om jag nästan inte känner honom så är han redan lite av en förebild.


Vi eldade papper också. Sådant som vi gör när kärleken är stor. 

 

Av Felicia * - 24 januari 2013 22:26

Om det är någon som vill hänga imorgon, så skicka ett mess. Är ledig från & med 16.00 ungefär. 

-Plus att imorgon bokas resan. Imorgon kan man längta på riktigt. Så jävla nice.


Anyway, hoppas att alla har en fin kväll. Själv ska jag gå och dränka mig i ord & meningar från världens bästa bok. Enda tills jag somnar så djupt att alla problem försvinner. Alla känslor blir som bortblåsta. 

Godnatt pluttisar. 

 

Av Felicia * - 24 januari 2013 21:07

Jag trodde aldrig att jag skulle få det beskedet. Inte när jag inte hade en enda aning om vad som var på gång. Helt tom på känslor gick jag till bussen. Väl framme vid busshållsplatsen så började alla känslor rinna över. Tårarna rann. Ögonen var rödsprängda. -Trots att jag hela tiden visste att han var i goda händer. Sedan träffade jag en vän, mitt i allt det här. Samlade mig. Fick bra nyheter där och en liten tyngd släpptes från mina axlar. Men jag hade fortfarande 7895 ton med vikt kvar. Om inte ännu mer. Ringde Millan & åkte hem till henne. Låg i hennes säng hela kvällen. Blev omhändertagen. Hon är så fin. 

Resten av kvällen spenderades hemma i sängen, väntande på samtalet om hur det gick. Jag hade somnat när vi fick reda på att allting var klart. Imorse fick jag reda på att det inte gått som förväntat, men ändå ganska bra.


Dagen i skolan var bara okoncentrerad och tanken på att inte glömma att le mot alla som blickade mot mig slog mig hela tiden. Till en början fungerade det, men sedan blev det genomskådat och jag fick frågan "hur mår du?"

Jag minns inte om jag svarade, men jag tror inte det. För vad skulle jag egentligen svara?

Åkte till stället som rubriken nämner, efter skolan, för att kolla hur det var med honom. Han mådde bättre och han kanske får komma hem snart. Vi spelade memory och pratade om lite allt möjligt. Ända tills han var trött och skulle sova, besökstiden var slut. Jag ville egentligen inte åka hem, lämna någon sådär i ett helvitt rum, men jag hade inget val. 

 



Av Felicia * - 22 januari 2013 20:41

Det blir en tidig kväll & en lång natt. 

Godnatt. 


Av Felicia * - 22 januari 2013 17:18

-Igårkväll så dök jag ner i hans tankar. Jag grävde upp några av de mest smärtsamma punkterna & han öppnade sig. Ännu mer. Det var mysigt. Jag tror att det gjorde det gott för oss båda två.


Min träningsvärk idag dödar. Verkligen dödar. Så jävla gött. Jag & Renée drog till gymmet innan och försökte träna trots denna extrema smärta i mina armar. Jag har insett hur gött det är att verkligen ta i tills man nästintill dör på gymmet. Nu är det exakt 47 dagar kvar tills jag skall ta nya resultats bilder, och det finns ingen chans att jag skall göra mig själv besviken. Aldrig. Imorgon skall vi ha ett idrottspass med "core". Folk säger att det är galet jobbigt så jag är fett taggad.


Idag skickade jag ett sms till en vän jag inte träffat på väldigt länge. Jag hatar att glida isär, växa ifrån varandra. Vi hade trots allt jävligt bra tider. Är de slut nu? Endast om du väljer att ha det så. Jag är öppen för att finna tillbaka

 

Av Felicia * - 21 januari 2013 21:51

Nuförtiden:

Antingen hänger jag på gymmet. Eller hos Bella. Eller hos Lukas. Eller hos Amanda. Eller hos Millan. Eller hos Zara. Eller hos någon annan trevlig människa som får för sig att träffas lite spontant ibland. Kanske Hanna. Eller kanske John, snart. Vem vet. Eller kanske alla i det där som de kallar för "ansgarsgänget", eller jag kallar det så. Där inkluderar personer såsom Ellen, Cheyenne, Bader, Adam, Petter, Simone osv. Massa härliga människor. Så länge jag har min Bellis så klarar jag alla nya möten, med nya människor varje gång. Och så länge jag har Millan så klarar jag igenom allt vad livet handlar om, djupa saker som småsaker. Saker som jobbiga lärare eller tråkiga böcker. She's my light. Every day. Eller som Amanda, som varje dag är så jävla grym, så himla vacker. Och som vi brukar säga, detta skall bli vårt år. Vårt helt egna 2013. Och Zara, som just nu praktiserar och ofta är ganska trött. Det är synd också att våra scheman inte riktigt passar varandras, men det gör ingenting när jag varje dag tänker på hur underbar människan är. Och ja, ni förstår ju själva. Saker är så jävla äg. Jag tror nog att det mestadels beror på träningen & maten, att det gör mig pigg och glad varje dag. Annars är jag väl bara sådan. Vem vet. 


-Det tråkiga är dock när man träffar någon som förut var någonting av de närmsta man hade. Som man sedan fick tillbaka lite av det förflutna med. Lite av det som en gång var. Och som sedan tydligen rann ut i sanden än en gång. Synd att du inte svarade på mitt grattis-sms. Eller ens kan kolla mig i ögonen när vi möts. Jag såg fram emot, mer än någonsin, att äntligen få prata med dig utan att förstöra. Jag antar att vi är tillbaka på ruta ett. Kanske beror det på att killar & tjejer inte kan vara polare enligt samhället, för annars hade det varit så jävla enkelt. "But dreams comes slow". Som han en gång sjöng. 

 

Av Felicia * - 20 januari 2013 20:43

Hamburgare. Piano. Filmer. Värme. Närhet. Samtal. Mysigheter. Golvsovning

Ja, fredagen och lördagen var mer än helt okej, så att säga. Spenderade tiden tillsammans med underbara människor och där var jag, en av dem, pratade och skrattade. De skrattade åt mitt skratt, men det var bara kul. Alla är så mysiga, så välkomnande. Jag trivs verkligen tillsammans med alla dem människorna. Och ja, vi var i tranemo av alla ställen, hos Adam som fyllde år. Det var sjukt härligt. Jag flätade småflätor i Bellas hår när hon skulle sova, sedan somnade vi, fyra stycken polare tätt intill varandra på en madrass i Adam och Ellens vardagsrum. Erik, Bellis, Lukas & jag. Min keps försvann också, för den tog Peter med sig hem. Han tyckte nog om den, men nu vill jag ha den. För jag saknar den. Men det är okej, för han är så snäll.

Sedan sov jag hos Amanda, natten efter. Och vaknade där imorse, trötta som två djur. Detta trots att vi hade somnat hur tidigt som helst. Hursomhelst så lagade vi asgod mat både igår och idag. Och så har vi planerat vår resa. Det enda som saknas just nu är ett jobb, så jag har precis skrivit färdigt mitt cv. Imorgon skall jag gå och söka jobb osv, så att jag kan tjäna ihop lite pengar. Eller ja, typ 8000:-, men det är lugnt. Haha. Och så ska jag träna, typ nu. Jag har ju fan ett mål att nå, så inte kan man sitta här och lata sig!


Och så tänkte jag tacka för de söta kommentarerna som jag fått här i helgen. Vet inte riktigt vilka de kom ifrån men de gjorde mig himla glad iallafall. Ni är uppskattade!
     

Av Felicia * - 16 januari 2013 19:01

Hello there darlings.

Jag tänkte bara visa min keps igen. Mest för att jag tycker att den är så sjukt snygg. Jag trivs verkligen i den något oerhört. Jag vet en till som tycker den är snygg, kanske så snygg att han vill ha en likadan. 

-Jag skickade en video på när jag sjunger till Millan & Jenisa innan, det var nog det roligaste på länge. Och så fick jag en jättefin video tillbaka. Dem är så söta, gullrumpor. Och jag hade gått till er om det inte vore för att det är vinter och svinkallt, tro mig. Och så hade jag tagit med mig gurka & morötter så att ni blir lika nyttiga som jag. Inga ben & jerry's här inte. Haha. Och så hade jag kunnat ta massa fina bilder på er och sånt där mysigt, för ni är så söta. Så istället för att skicka en till video så skriver jag mitt svar till er här, hihi. Hoppas att ni får en fin kväll sötnosar, och lycka till imorgon på ert öppna hus, ni kommer rocka fett!
Jag gillar er, små grisar.

 

Kepsflickanärifartenochsåvidare. 

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards