feliciasmakeup

Alla inlägg under oktober 2012

Av Felicia * - 14 oktober 2012 18:19

Jag lärde precis min pappa hur man tillagar tacoköttfärs. Det var nog på tiden.


Påtal om att lära sig saker. Skolan

Jag är förmodligen en av de fåtal ungdomar som faktiskt tycker om skolan. Det kan möjligtvis bero på att jag går på en friskola där allting är mer slappt och på eget ansvar. Jag tror dock att det mer beror på min inställning till hela grejen. När ungdomar nu för tiden vaknar upp på morgonen så känner dom, vad jag har förstått, endast ångest. Det är blandade känslor och tankar mellan dessa individer. Vissa orkar inte med läxan som skall vara inlämnad, andra har ont i magen inför det stora provet & någon orkar inte med fler argumentationer med lärare. De flesta har en riktigt taskig attityd vad gäller skolan och kunskap, detta för att det endast är tråkigt. 

Jag har dock en lärare som för ett tag sedan sa någonting som inte kan släppa mina tankar. Det var någonting så smart & sanningsfullt att det fick mig att inse vad jag har att lära. "kunskap är makt".

Tänk efter nu. Reflektera över vad jag nyss nämde. "kunskap är makt". -Visst är det så sant det bara kan bli?

 

-Jag håller med min lärare fullständigt. Om jag inte har kunskap om ett visst ämne så struntar jag i att lägga mig i ett samtal. Om någon sedan frågar mig en fråga om detta ämne, vilket jag är helt ovetandes om vad den ens innebär, så känner man sig inte så makthavande. Om jag då istället har kunskapen om detta föremål eller ämne så har jag en mycket större chans att visa makt. Makt och kunskap. Kunskap och insikt. Right?

 

Jag tror alltså, som jag skrivit lite mellan raderna här ovan - att vi måste ändra inställning till skolan och lärande. Det kommer att göra susen, tro mig.

 

Fotade lite med Zara i fredags & jag är rätt nöjd över resultatet.

 

Av Felicia * - 14 oktober 2012 15:22

Jag var i fullständig lycka. Lyckorus överallt och hela tiden.

Det flödade gurkor överallt, med plast-tallrikar på öronen. 

Dubbla raggsockar och tre delade på samma madrass.

Åt goda bullar.

Tecknad musikal om mardrömmar inför jul.

Sovande flicka intill mig. 

Allting var bra igen. Som vanligt i deras sällskap.

Tack för allting. 

Och för att jag får vara en del av det allra bästa. 

Gemenskapen. 

Hur många var vi ? 18 tror jag.

Jag gillar dessa 18.

  

Av Felicia * - 12 oktober 2012 08:38

Åt vilket håll jag än vänder mig så finner jag inspiartion av den största grad. Vart jag än kollar så ser jag endast lösningar. Vad jag än stöter på för problem så är det enda alternativet vad som kan gå rätt. Istället för vad som kan gå fel. I alla dessa dagar som jag funnits här har jag stött på hinder för fulla muggar, precis som alla andra också har gjort. Vissa är nog påväg över och vissa kanske redan har sprungit förbi. Någon kanske inte ens har börjat än men då är det dags att börja klättra. Det är så mycket finare på andra sidan hindret. Gröna ängar. Blommor. Sol. Värme. Det är dags att sätta på sig leendet och köra hårt. Det är det enda sättet att gå framåt i en värld full av idioter.

Av Felicia * - 12 oktober 2012 08:05

Idag är det fredag, vilket innebär helg & skojigheter. Veckan har sprungit förbi mig utan att jag har vetat om det. Ungefär. Efter praktiken så är det gymmet som gäller. Där ska jag nog mestadels träna benen men jag lägger också in ett pass med armar. Lixom.. mina biceps är lika små som mina fingrar typ, haha. Jävligt fashion alltså. Jag och Zara åker sedan vidare till hennes fina lägenhet på tullen. Där ska vi ha världens mysigaste kväll och förmodligen fota lite grann. Fast det vet hon inte om än. 


Nu är det dags att dricka lite oboy och få i mig lite frukost innan jag drar mig iväg med min stora packning. Vantar och tjocktröja är det dags för!
Bitch please.. HAHAHAHAHHAHA. Älskar att vara så himla seriös, förövrigt.

 

Av Felicia * - 11 oktober 2012 21:48

I mitt liv så är det mina föräldrar som bestämmer, såklart. Jag är ju bara 17 år. 

Fett mesigt, egentligen. Att dagen då man fyller 18 år så har man all frihet i världen. Man har inte längre någon som bestämmer vad man får och inte får göra. Man behöver inte fråga om lov för att gå ut sent på kvällen och man kan förhoppningsvis köra bil. Jag förstår dock inte. Blir man mogen över bara en natt, då?

Först är man 17 år, sedan blir klockan 00.00 och man kan helt plötsligt allting i världen och nu kan man bestämma över sina egna val. Är det för att man blir klokare under den tiden, eller för att föräldrarna inte längre orkar bråka om fester och relationer?

Jag längtar tills jag fyller 18 år. Inte bara pågrund av att jag då får dricka alkohol för fulla muggar och leka jävel. Men jag längtar efter att få bevisa att jag kan sköta mig själv och mina egna problem. Att jag kan ta hand om mig själv och om andra, utan att ha någon poliskonstapel bredvid mig. Jag längtar efter att flytta ut ur mitt stora hus och flytta härifrån. Inte för att jag ogillar de jag bor med, eller någonting sådant. Men jag vill klara mig själv. Mitt första steg är Göteborg. Det kommer att vara så himla bra. Det känns som att det skulle kunna vara min stad. Iallafall till en början. Tyvärr måste jag spara ännu mera pengar än vad jag tänkt, med tanke på att jag nu förmodligen kommer att bo ensam och inte tillsammans med honom. Vi som hade så bra planer. Ledsamt. 


Skelar och sådär, men vafan. Who the hell cares?

 

Av Felicia * - 10 oktober 2012 22:36

Ikväll duschade jag så varmt att min hud skavde sig mot handduken efteråt. Sedan brände jag mig på låret med en tändare och huden började fräta. Efter det insåg jag att jag fått ytterligare två finnar i ansiktet. Jag känner mig helt enkelt jävligt fräsch ikväll.

Trots detta så kände jag endast för mys, mys & mys. Jag tände alltså massvis med ljus i hela mitt rum och sedan lade jag mig här i min mysiga och varma säng. Raggsockarna är självklart på & jag ser fram emot morgondagen. Praktiken totalt äger och vi har hur kul som helst. Jag ska nog träffa Robin imorgon också, som jag inte träffat på fett länge. Det blir fint. Jag hoppas att alla där ute har det bra och att dagarna rullar på. Om det inte gör det så kan ni ju höra av er och ha lite pepptalk med mig, för jag har mycket energi att sprida. Ni kan ju självklart höra av er om ni har det bra också, för det är bara kul att få höra att alla mår bra. Skrivskrivskriv, helt enkelt. Jag vill verkligen prata med lite folk och ni är ju de som har mycket koll på vad som händer hos mig. Nu vill jag veta vad som händer hos er! Ser fram emot kommentarer och roligheter. Peace out människor

 

Av Felicia * - 10 oktober 2012 21:56

 

Av Felicia * - 10 oktober 2012 07:39

DET ÄR FROST UTE?!

Alltså.. va?.. va?

Nu hänger jag verkligen inte med. Klockan är halv 9 på morgonen och det är frost överallt utanför mitt fönster. Jag undrar när det blev såhär kallt. Jag har lixom inte, förrän nu, insett att det börjar bli höst. Och vinter. Jag har tänkt mig att det är flera månader kvar och att jag kan gå ute i t-shirt ett tag till. 

Alltså.. va?

Just nu blev allting helt mindfuck. Känner mig dum i huvudet.

Ska strax gå ner till bussen, med vantar och halsduk. Och tjocktröja. Tur att praktiken är inomhus. 

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards