feliciasmakeup

Alla inlägg under oktober 2012

Av Felicia * - 17 oktober 2012 20:44

Jag minns då vi satt på bussen påväg till Göteborg. Vi skulle uppleva Veronica Maggios sångröst, live. Det var varmt utomhus och vi klädde oss i endast shortor och sommarkläder. Jag minns att båda mina hörlurar funkade och vi delade på alla låtar av din favorit och min favorit. Kent och Kapten röd. Jag förstår inte hur vi båda kan ha så olika stilar men ändå så lika. Hur vi kan vara så olika men tänka så lika under de flesta aspekter. Jag tror att det är någonting speciellt det här. My lovely Bella.

-Felicia.

Av Felicia * - 17 oktober 2012 19:56

Äntligen har jag tagit mig tid till att fota mitt rum. Jag lovade för längesen att jag skulle visa hur det ser ut här och nu har jag faktiskt fotat och grejer. Det är dock mörkt ute så förmodligen ser bilderna inte jättebra ut. Det är dock här jag bor och myser varje dag. 

     

Av Felicia * - 16 oktober 2012 21:24

Detta tillägnas till Millan.

 

Jag vet att du just nu förmodligen ligger inne på ditt rum, invirad i ditt mysiga täcke och kollar på andra avenyn. Det är konstig att du blivit som besatt av denna serie, men jag håller med om att den är grymt bra. Samtalet du ringde till mig idag gjorde mig fett pepp på livet. Det kanske låter konstig med tanke på att du inte var så himla glad. Det är dock såhär, att jag insåg hur sjukt bra du faktiskt är. Du har alla chanser i världen till att få de högsta betygen i systemet, bara du vill. Du har sådan god tendens att du inte ens behöver lägga så mycket energi och tid. Du måste bara insé det. Du måste på något sätt göra det negativa till någonting positivt. Om man gör det på det sättet så blir allting så himla mycket roligare. Om man sedan tycker att någonting är kul så lär man sig väldigt mycket fortare och lättare. Allting handlar om hur man tänker om saker och om vilken inställning man har. Nu för tiden så går jag in i allting jag gör med god inställning. Vissa dagar sänker jag ner mig själv och tänker att jag inte kan. Jag börjar dock sluta med det. Jag vill komma långt, likaså vill du. För att vi ska lyckas ta oss hela vägen så måste vi stötta varandra och hjälpas åt. Vi kan göra detta trots att du inte går i samma klass som mig. Trots att vi inte har samma inlämningar, samma tider & samma lärare så kan vi hjälpa varandra mer än vad vi tror.


Till en början ska vi ändra ditt sätt att tänka på saker. Vi ska få dig att se på saker positivt och finna en lösning i allting vi gör. Vi ska också öka ditt självförtroende och jag ska få dig att förstå hur bra du faktiskt är. Vi kommer senare att märka på resultaten och betygen från skolan hur det går i vår utveckling. För att vi tillsammans ska klara det här så finns det endast en sak som jag kräver av dig

-Mod. 

Jag vet att det finns där. Vi ska bara få fram det.


Av Felicia * - 16 oktober 2012 21:00

Jag kände bara för att visa en bild på finaste vännen. Är det ens tillåtet att vara så vacker?

 

Av Felicia * - 16 oktober 2012 20:15

Jag älskar saker som:

-te.

-träning.

-strumpor. (sover med dem på).

-att åka buss då det är mörkt.

-köttbullar.

-"jag saknar dig".


Jag hatar saker som:

-kaffe.

-finnar.

-otrohet.

-att åka förbi detdär huset varje dag. 

-att inte vara tillräcklig.



Av Felicia * - 15 oktober 2012 20:54

Det är först då jag tänker mig att vara någon annan som jag förstår hur det är att vara jag. 

-Jag gillar att vara jag, ibland. Det kan faktiskt vara ganska fint. Det är kul att ha massvis med vänner som umgås med mig var och varannan dag. Som ringer mig och pratar timvis i telefon. Som överraskar mig med härliga lyckligheter och fint humör. Det finaste är att ha dessa fina människor över hela min vägg, snart. Jag kommer att sätta upp alla foton jag har på dessa vackra kompisarna. Mina syskon kommer såklart också att finnas med på bild. Mina syskon är bland det bästa som finns, fastän jag inte säger det så ofta. Någonting som också gör det bra att vara jag är att ingen annan är som jag. Precis såsom ingen annan är som du. Detta leder alltså till att det också är bra att vara du. 

   

Av Felicia * - 15 oktober 2012 20:05

År 1477 så startades en skola som kallades för Uppsala universitet. Bara så att ni vet.


Jag är glad idag. Millan var inte glad idag. Sedan gjorde jag henne glad, tror jag. Och det var fint. Jag älskar att göra henne glad. Vi drack varm oboy och åt goda mackor. Sedan tände vi ljus och värmde oss under massvis med täcken. Vi tittade på massa roliga serier och skrattade tillsammans, ända tills hon somnade. Det var fint. 

 

Av Felicia * - 14 oktober 2012 21:53

Det är ingen som har sagt

att du ska ta dig hela vägen.

Alla har bara sagt

att du inte kommer att klara det.

-Gör det ändå.


Ta dig hela vägen alltså. & klara det.

Just do it and screw the bad ones.

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards