feliciasmakeup

Alla inlägg under oktober 2012

Av Felicia * - 29 oktober 2012 20:18

Jag drömmer mig bort till en värld full av sol och värme. Jag blundar och tänker mig att jag går ner på stranden iklädd endast en underbart fin bikini. Solen värmer min kropp & allt jag ser är solbrända filurer, fina som få. Jag vill tillbaka till Spanien. Eller kanske till Grekland. Eller så åker jag till ett ställe jag aldrig förut varit på. Kanske

 

Av Felicia * - 29 oktober 2012 19:47

Jag har bytt ut foton i ramar som förut hängt på min vägg. Nya, fräscha fotografier finns nu i de svarta, fina ramarna. Mina vänner kommer inom en snar framtid att synas på min vägg än en gång, nu i nytt format. Några bilder är helt nya & några har försvunnit. Det kommer att vara underbart att vakna upp & se alla fina, det första jag gör. Jag har en känsla av att det kommer att ge mig styrka. Styrka att varje dag vara jag. Den enda jag. Jag älskar er.

 

Av Felicia * - 29 oktober 2012 17:28

Jag fick finbesök. Faktiskt en av de bästa finbesöken någonsin. Det var längesen jag skrattade så mycket åt egentligen ingenting. Vi har tagit massvis med härliga bilder & pluggat matte. Och engelska. Jag kollade precis igenom min mobil och där såg jag en hel del mysiga videor som är fulla av två skrattande tjejer. Det var längesen jag hade så kul som jag har haft idag. Elina åkte hem för en stund sen och nu skall jag packa min väska inför imorgon. Jag ska iväg på äventyr med Dissi och det är tågresor som väntar. Jag är förväntansfull. 

Det har minst sagt varit en asgrym start på lovet och jag vill inte att det ska ta slut. Aldrig.


I've found someone who are a damn good friend. 

 

Av Felicia * - 29 oktober 2012 02:30

Jag har precis kollat färdig på "notting hill" & det må vara en av de bästa filmer jag sett. Min mage kurrar så jag skall alldeles strax äta varma mackor och dricka te. Klockan är dock mitt i natten och egentligen borde jag sovit för länge sen. Jag känner dock att det är okej att vara vaken nu, just av den anledningen att det faktiskt är lov. Det hade varit fint med lite sällskap ikväll men jag får sova ensam. Tråkigt

-Men vad gör det, i en värld full av liv?

 

Av Felicia * - 28 oktober 2012 22:46

Jag är trött & mitt huvud värker mer än någonsin. Jag känner dock inte för att sova, mest med tanke på att jag vill skriva musik. Också med tanke på att jag är så himla glad idag. Typ överlycklig faktiskt. Jag har en såndära pirrig känsla i magen som är väldigt ovanlig. Jag är sugen på köttfärssås och funderar starkt på att ta mig hela vägen till köket för att värma lite i mikron. Sist jag skulle värma mat i mikron så gick det dåligt. Det slutade med att ärtor sprängdes och flög iväg. Inte visste väl jag att man inte skall värma ärtor i mikron?!

*

Imorgon skall jag umgås med en tjej vid namn Elina. Det är faktiskt första gången som vi lixom träffas och umgås men det kommer att bli riktigt härligt. Förmodligen blir det lite gitarrspelande, pluggande och en hel del fotograferande. (Och te-drickande) - men det är ju en självklarhet. 

*

Ibland undrar jag varför man blir så glad utan anledning. Fast det spelar ingen roll, egentligen. Sålänge man är glad så är det väl bra, antar jag. 

*

Är ni glada?

 

Av Felicia * - 28 oktober 2012 21:21

-Jag har aldrig förut levt min dröm på denna nivå.

Det är nu det börjar på riktigt. Det som jag så himla länge väntat på har äntligen börjat sätta igång. Mina jobb som makeup-artist har endast varit några få gånger, men de har varit på riktigt. Jag trodde aldrig att jag skulle vara med och sminka på visningar och fotograferingar, det har dock visat sig bli motsatsen.

Visningen igår som ägde rum i bryggarhuset i Borås blev bättre än förväntat. Det var en stressig dag fylld med mysiga indiver som gjorde allt för att prestera bäst. Vi åt pizza på catwalken och vissa åt sallad. Modellerna gick igenom rollspelet endast ett fåtal gånger men det satt som en smäck då det väl var dags. Lokalen var full av människor som minglade runt och hade det härligt. 


Jag är sjukt stolt över alla de modeller som vågade sig upp på podiet. Jag är också stolt över alla de stylister som kämpat under hela dagen för att resultatet skulle bli det bästa möjliga. Jag vill också säga tack till Alicia Sjölin som hjälpte oss att få till en grym visning. Om det är någon som jag kommer att ta hjälp av under framtida evenemang så är det Alicia. Lätt alltså. 


Igår var den bästa dagen på länge & jag vill tillbaka.


Min tolkning av Tingeling. Jag är stolt över Emma som gjorde allting så himla bra.

 


Här har vi alla modeller samlade tillsammans.

 



Av Felicia * - 26 oktober 2012 23:26

Jag dör lite lätt här

           

Av Felicia * - 26 oktober 2012 22:06

Jag har suttit framför datorskärmen och försökt att blogga i typ 4 timmar nu. (Dethargåttåthelvete).


Vad gör jag ikväll, då?

*Jo, egentligen borde jag sova. Detta med tanke på att jag imorgon har en lång dag framför mig. Det blir väldigt lite mat och väldigt mycket agerande, så att säga. Dagen börjar klockan 08.00 och slutar ungefär vid 22.00. Under denna tidsperiod så skall det vara arbete hela tiden och inte en enda sekunds vila. Jag är dock fett taggad och förhoppningsvis blir visningen någonting otroligt bra. 


Sover jag, då?

*Nej, uppenbarligen så gör jag ju inte det. Sålänge det inte är min pappa som sitter här och formulerar dessa meningar åt mig. Istället mixar jag med min mysiga TUMBLR  <--http://feliciaelinida.tumblr.com/-->. Jag väntar också på att en film skall laddas ner på min dator så att jag kan kolla på den inatt. Jag skall packa min väska också. Och städa mitt rum. Och spela gitarr. Och så mejlar jag massa människor. Och söker jobb. 


Verkar detta vara en produktiv kväll?

*JA!


Fast är det rätt prioritering just idag?

*Inte med tanke på hur dagen ser ut imorgon. Men jag skyller på att jag är i trotsåldern. 


 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards