feliciasmakeup

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Felicia * - 22 september 2012 23:10

Ibland så kan jag undra om det är en ovisshet att tänka sig bort till en värld utan gränser. Jag brukar fundera på om det är någonting som inte står rätt till hos mig, då jag tänker saker som egentligen är helt orealistiska. På ett sätt så spelar det inte mig någon roll, om det nu skulle vara någonting som inte står rätt till hos mig. Om jag kanske är annorlunda. Ett konstigt, jobbigt & annorlunda fall. Någonting som människor är rädda för. Det annorlunda. Det dåliga.

Sedan tänker jag efter och inser att jag inte är ett dugg rädd. Jag inser att jag är ett annorlunda fall, det jobbiga fallet. Att jag är den eller det som ingen vill ta tag i och som ingen egentligen vill ha någonting att göra med. Som alla tar avstånd till. Jag inser att jag tycker om att vara det orealistiska. Jag gillar att få drömma mig bort till en värld utan gränser. Jag älskar att få tänka mig ett samhälle så perfekt som inget annat. Där ovisshet inte finns. Där "annorlunda, konstig, fel, avvikande, olik & udda" inte finns. Att dessa simpla ord inte existerar. Jag inser bara i dessa te-mysiga dagar - att annorlunda är inte bara något jag kan vara. Annorlunda är någonting jag är. Och jag tycker att det är positivt.

Av Felicia * - 22 september 2012 19:13

Jag vet inte vad som har varit fel de senaste dagarna, men någonting har inte stått rätt till. Jag vet inte varför jag har haft en konstig känsla i min kropp men jag tror att det beror på mig själv. Mestadels iallafall. Lite saker beror kanske på annat också, som alla jobbiga sms & sådana saker. Jag har dock inte lagt ner mycket tid på min mobil och den har mest fått ligga i fickan och plinga bäst den velat. Ganska skönt faktiskt. 


Det känns iallafall som om någonting saknas sådär jättemycket inom mig. Jag är inte ledsen för att jag saknar det, men jag har en konstig känsla, bara. Eller, jag ljög nog. Jag är nog lite ledsen. Jag tror inte att någon förstår hur jag menar. Men ändå. Kanske lider av depression eller något sånt. Typ "depression för några dagar". Eller jag vet inte


Idag fick jag iallafall spendera lite tid med de som gör mig sjukt jävla lycklig. Jag är tacksam över att ha dessa fina människor hos mig. Tack.

 

Av Felicia * - 22 september 2012 15:36

Mina dreads är mysiga. Jag ville bara hälsa det. Myser.

 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards