feliciasmakeup

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Bästa vänner. Det är svårt det där.

Av Felicia * - 7 juni 2012 20:33

Det har kommit upp en hel del frågor om det här med kompisar. Med tanke på hur jag svarade och vad jag sa i mitt videoinlägg för ett tag sen så verkar en del tycka att jag gav ett konstigt svar. Jag fick frågan "Vem är din bästa kompis?" Och jag svarade att jag HATAR den frågan mest av allt, med tanke på att jag inte direkt har någon bästa kompis. Fast på ett sätt har jag det. Fast flera stycken. Jag vet inte.

Själva grejen är den att om jag skulle räkna upp mina bästa kompisar och skriva om dom, så hade jag förmodligen skrivit om alla mina vänner. Alla är liksom bäst på sitt sätt. På helt olika sätt.


Om jag börjar med Amanda tillexempel, så är hon min barndomsvän. Jag ringer henne nästintill så fort det händer något och vi går i samma klass. Vi bor i samma samhälle så ibland kan jag bara helt random skicka ett mess till henne och skriva att jag kommer dit. Vi kan då sitta timvis och bara prata om allt och inget. Vi är oftast HEEELT crazy och överflummiga. Vi kan säga vad vi tycker till varandra och det är aldrig någon som tar illa upp. Vi har liksom lärt känna varandra på djupet, vilket gör att det inte blir några missförstånd.

Sedan har jag ju Millan.  Vi har nog delat mer tid med varandra än vad jag har gjort med någon av mina andra kompisar. Vi skulle kunna umgås år i sträck utan att tröttna på vad den andra har att säga. Vi är sådana kompisar som tar promenader, sover över var och varannan helg, träffas i stan och bara myser. Vi delar mycket djupa tankar om allt från skolan till tonårsproblem till toabesök. Hon är en sådan som man bara är med. Inga krav. Inga jobbiga avundsjukor. Inget annat än bara underbarheter.


För att inte glömma lilla Klint. Jag och Klint träffas inte ens 3 gånger per år. Vi pratar inte alltid och vi behöver inte säga varje dag att "jag finns här för dig". Han är den som varje gång det hänt något ställt upp i timmar av telefonsamtal. Ibland timmar bara helt knäpptysta. När vi väl ses så känner man sig bara överlycklig. Han gör mig verkligen lycklig. På olika sätt. Men på bra sätt. Jag önskar att han bodde närmre så att han kunde träffa mig varje dag - men avståndet gör det ändå till det som det är. Han äger, helt enkelt.

Sedan har jag ju Jennu. Jag vet inte hur vi började att umgås eller vad vi gjorde de första gångerna. Men jag minns fortsättningen. Jag minns det vackra Taizé. I Taizé delade vi så många härliga dagar. Bara jag och hon. Vi delade våra liv med varandra och gick hand i hand varenda dag. Vi umgicks en hel sommar, bara vi två. Vi lärde känna lite nytt folk och vi sprang runt i stan varje dag. Vi färgade och klippte hår. Ja, vi grejade med så mycket saker. Vi gjorde saker som man gör på sommarlov - helt spontant. Sena kvällar på icamaxi utan skor och i blommiga byxor. På senare tid har vi slutat att umgås lika mycket, vilket jag tycker är tråkigt. Men så blir det ibland. Det bara är så. Men hon är som sagt också min bästa vän. Och syster. Och i sommar ska vi ha härliga tider tillsammans.


Zara. Ja, vi har gjort mycket kul. Vi har varit i London tillsammans. Vi har haft många tripper till Varberg, mycket glassätande och fotograderande. Vi har tappat kameror hit och dit. Vi träffas oftare nu på senare tid och det är verkligen alldeles fantastiskt. Vi har börjat gymma tillsammans och vi kommer att trimma oss snygga till en resa som förmodligen kommer att ske om ett par månader. Jag längtar. Här har vi en tjej som man käkar nattmackor med, för det är det bästa vi vet. Och ett glas oboy till det. Framför ett tvprogram som vi inte fattar någonting av. Bill och Bull helt enkelt. Det är jag och hon. Min fina vän. 


Sedan har jag ju min lilla Mike. Jag har aldrig förut varit med en så galen människa. I sommar ska vi ha picknick, hundpromenader och mycket busande. Många ullared besök och andra roligheter. Vi ska köra varandra i kundvagnar och vi ska ha mysiga grillkvällar. Jag och min Mike.


Jag säger ju det. Alla har sina olika egenskaper som gör dom till mina bästa kompisar. Och detta är inte ens alla. Så här har ni era svar. ALLA är olika. Men alla som är ärliga mot mig, ger mig lycka och tror på mig. De är mina bästa kompisar. För dom visar att de är värda all min respekt. 


 
 
Ingen bild

Zara

7 juni 2012 21:29

Du är bäst! <3

Felicia *

8 juni 2012 13:02

du med älskling.!

 
.

.

14 mars 2013 22:23

Saknar det så himla, himla mycket. Du anar inte.

http://godlund.blogg.se

Felicia *

15 mars 2013 20:43

Då är vi 2.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia * - 25 november 2013 21:10

Hej.

Av Felicia * - 3 maj 2013 16:38

Nu kan ni följa mig på --> http://feliciaelinida.blogg.se/.  Jag kommer nu inte att blogga här mer, då jag helt och hållet flyttar min blogg. Vi ses där! :>   http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feliciaelinida.blogg.se/ http://feli...

Av Felicia * - 3 maj 2013 11:51

Jag tror att jag skall flytta bloggen till någon annan bloggportal. Det känns som att man behöver lite förändring ibland. Vad sägs om det? Give me some respons please, guys. :> Love.   ...

Av Felicia * - 2 maj 2013 19:03


I'm home. Har pluggat med Amanda i skolan idag. Liksom efter att vi egentligen hade slutat. Det kallar jag för engagemang! Nu pluggar jag igen. Det är faktiskt väldigt kul. Jag har en uppgift där jag får skriva hur många sidor jag vill och jag älsk...

Av Felicia * - 2 maj 2013 07:25

Idag har jag så sjukt ont i halsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så hes att jag knappt kan prata men jag får hoppas att det blir bättre under dagen när jag har pratat igång min röst lite. Alla mina byxor ligger i tvätten så idag kör ...

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards