feliciasmakeup

Alla inlägg under maj 2012

Av Felicia * - 17 maj 2012 15:27

Är helt SLUT nu - efter ett härligt träningspass. Jag har laddat ner en jättebra app nu, där de visar en del övningar man kan göra. Styrketräning pratar jag alltså om nu. Jag använder denna ganska mycket, eftersom att jag har tröttnat så in i bomben på mitt gamla schema. Denna appen heter enkelt och bra "träningspass". Jag rekommenderar alla som har en liten gnista av motivation i kroppen att ladda ner den. & om du inte har motivation - skriv till mig så hjälper jag dig. Här och nu. Precis direkt. Min motivation är på topp, jag har så att det blir över !


Jag har idag exakt 19 dagar på mig tills jag ska ta bilder igen. Det har då gått 2 hela månader sedan jag började med mitt lilla schema. Jag hoppashoppashoppas att man åtminstonde kan se lite skillnad. Jag menar - kanske en liten muskel som syns lite tydligare bara. Jag hade inte tänk att bli bodybuilder eller något sånt, så det behöver ju inte vara några enorma mängder. Bara lite. En litenlitenliten muskel. Som syns litelitelite mer. De sista dagarna nu, så måste jag verkligen ligga i hårt. TAGGA!


Vilket mongo !
   

Av Felicia * - 17 maj 2012 13:04

Hai på er guys. 

Imorse vaknade jag & Emelie utav att Millan skulle dammsuga, slåss med kuddar, hoppa på oss och tuta med en jävla grej. Vi somnade om och vaknade av att Millan hade bakat scones till oss. Det blev alltså ännu en frulle på sängen. Hur gulligt är inte det ?
 

Jag gick hem rätt tidigt, för de andra skulle dra åt alla olika håll och kanter. Sara åkte ju hem redan vid 07.30. Mamma var så söt att hon gick och mötte mig i det iskalla regnet. Så gulligt av henne
Nu sitter jag inne vid datorn och läser massor med bloggar som jag har missat de senaste dagarna. Om en stund så ska jag städa mitt rum, så att det blir hur fint som helst. Efter det ska jag ta ett långt, varmt & skönt bad. Jag fryser jävel så det behövs verkligen.

Och en sak som jag har glömt att berätta här, är att vi har en liten vovve till. Hon är ungefär 3 månader och vi har henne på prov. Jag hoppas verkligen att mamma & pappa vill ha kvar henne. Och självklart att hon funkar tillsammans med Soya här hemma. Hon är en knubbig sankt bernhad, och jag är förälskad. Min Dissi, och Soya såklart.  


Vovvarna som myser hela dagarna !
 

     


Tre trötta tjejer sover och sedan den mysiga frukosten'


   


Av Felicia * - 16 maj 2012 20:25

Tjabbatjenare !

Idag har det varit en sjukt lång dag. Vi har haft visning i skolan. Det gick hur bra som helst och modellerna var skitduktiga. Jag är så stolt över Millan som inte trillade. Hon gick hur syggt som helst. Bäst är hon. Så himla glad !

Nu är jag hemma hos Millan med Emelie, Sara & Lina. Och Millan är ju också här såklart. Haha. Vi ska mysa sönder hela kvällen, och äta köttbullar. Men det förstår ni nog, det är ju trots allt mig vi pratar om. 
Nu ska vi ha det fett mysigt & jag hoppas att ni ska ha det precis lika bra !


SNYGGISMILLAN!
   

Av Felicia * - 15 maj 2012 18:06

Här får ni se några fler bilder från Josefins bal. 

Vad tycker ni

Själv tycker jag att hon ser ut som en prinsessa !


     

Av Felicia * - 14 maj 2012 19:53

Nu är jag tillbaka till det vanliga livet igen !

Jag antar att ni vill veta lite om hur min helg har varit. Den har delvis varit underbar, och delvis hemsk.
Om vi börjar med de dåliga sakerna så är det så att jag åkte tåg till Motala. Häromdagen älskade jag tåg, mest av allt i hela världen. Nu är dem det värsta jag vet. Jag HATAR dem. Det är nämnligen så att TVÅ gånger samma helg så har jag trillat i ett tåg och faceplantat rakt ner i golvet. Jag fick näsblod båda gångerna och jag tycker synd om personerna som var  i min närhet där. Det roligaste av allt var nog när en tant tar tag i mig, ruskar om mig och drar kommentaren "DU ÄR INTE DÖD VA?!".  Haha, jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Min näsa är fortfarande lite svullen. Jag är nuförtiden kallad Svullo !


För att nu komma till de bra sakerna så har jag varit hos världens bästa familj. Jag hälsade på ett par släktingar som har en fin ladugård och massa djur som de tar hand om. Min syssling skulle gå balen i lördags, så på morgonen satte vi igång med sminket & med håret. Hon var lätt den finaste flickan på hela balen. Faktiskt. Helt underbart fin !

Resten av tiden gick ut på att kunna växla med en bil, äta på donken med fina vovvar, ragga på snygga killar & äta annan god mat. 


Här är bild på sminket. Fler bilder på helheten kommer lite senare !

       

Av Felicia * - 11 maj 2012 12:37

Idag ska jag sitta på ett tåg i ett par timmar. Det kommer att vara den skönaste resan på hur länge som helst. Jag kommer att åka tåg hem igen på söndag tror jag, då börjar helvetet igen. För efter söndag är det måndag & jag hatar måndagar.

Helgen kommer iallafall att spenderas med världens bästa personer. Alla problem kommer som vanligt flyga iväg till ingenstans medans jag är där. Stället är mitt rike. Mitt slott.
Jag vet inte om jag kommer att ha möjlighet till att blogga där, men får jag chansen så gör jag det självklart. Håll utkik efter lite sminkningar eller bara mysiga bilder. Det kan hända att det dyker upp någonting här.


 

Av Felicia * - 10 maj 2012 19:17

Idag har varit en jobbig dag. Likså var gårkvällen. Det var en utav de värsta kvällarna i hela mitt liv. Jag har själv fortfarande inte riktigt förstått vad som hände - & jag kommer nog aldrig att göra det heller. Svullna, röda ögon. Ihopkrupen i hörnet av sängen, invirad i mitt täcke. Helt ensam. Utan att veta vad jag skulle göra. Försökte fixa det med musik, det gjorde allt ännu värre. Jag försökte med telefonsamtal som inte kom någonstans. Det var ju natt. På natten sover man

I skolan vet jag inte vad jag gjorde. Jag tror att jag sov.

Jag kommer aldrig att resa mig upp på riktigt igen, jag kanske låtsas. Jag låtsas visa mig stark. Det ska jag göra. 


Forgive sounds good

Forget, i'm not sure i could'


 


Av Felicia * - 9 maj 2012 18:30

Hur räddar man ett liv ? 
- det är en enda frågan jag ställer mig själv just nu. Hur räddar man någon utan att själv falla ?
Hur ska man göra för att rädda ett liv. Ett värdefullt och vackert liv ?

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards