feliciasmakeup

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Felicia * - 22 februari 2012 20:57

Jag saknar att blogga om smink. När det är massa som kommenterar och skriver att jag ska börja igen så får jag dåligt samvete. Men nu ska jag säga såhär - jag vill gärna börja igen. Väldigt väldigt gärna

Det enda problemet är att jag inte har någon foundation för tillfället. Jag har heller verkligen inga pengar att lägga på att köpa det. Och utan en foundation så blir det väldigt tråkigt att lägga en make och visa hur man gör. Foundation är en väldigt viktig del när man sminkar. Med tanke på att den är själva grunden till allt. En bra grund är alltid ett måste. 

Många tror att man lägger en foundation endast för att täcka över blemmor och andra partier i ansiktet. Så är det faktiskt inte. En foundation ska man lägga för att jämna ut. Man ska ha den som grund och man ska bort alla skuggor i ansiktet. Det är också det man använder concealer till. Dock så är en concealer till för att både täcka finnar och annat. Hela grunden går alltså ut på att få ett platt resultat. Detta för att sedan kunna lägga dit skuggor där man vill ha dom. Man ska kunna ljusa upp de ställen som "höjas" och mörka ner de ställen som ska "sjunka in". 
Hänger ni med på hur jag menar ?  

Nu har jag en fråga till er som läser här. Vill ni att jag ska blogga om makeup eller ska jag inte?  


Här har ni två väldigt gamla sminkningar som jag har gjort. Kul att se hur man utvecklas !

   
 

Av Felicia * - 22 februari 2012 13:43

Dagen blev rätt bra ändå. Fick skjuts hem av världens snällaste Madde. Eftersom jag blev på så bra humör av att det faktiskt finns så snälla och hjälpsamma personer här i världen så bestämde jag mig för att laga min favoritmat. Köttbullar !
Det var grymt gott. Speciellt eftersom det var mammascans köttbullar. Mums. Världsbäst. Really ! 

   

Av Felicia * - 22 februari 2012 09:45

JAG ÅNGRAR ATT JAG ÅKTE TILL SKOLAN IDAG.


Idag så skulle jag ha börjat 10.10 och slutat klockan 2. Egentligen så skulle jag börjat dagen med att ha hantverk och sen haft idrott. När jag kom till skolan så fick jag reda på att vi ska ha våran engelska lärare och ja.. ha engelska på våran ROLIGASTE lektion. Sen så fick jag reda på att vi inte ska ha någon idrott, så jag slutar tolv. Visst, jävligt gött kanske ni tänker. Men NEJ NEJ NEJ. Min buss går inte hem förrän halv 2. HALV TVÅ !

Plus att jag åkte in med bussen som går nio. Så jag var i stan ungefär 09.15, vilket innebär att jag först får vänta i en timme också. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Såhär glad är jag INTE nu. INTE.
 

Här är jag & mina dreads'


Felicia här.
Jag är 17 år och bloggar om allt som faller mig i tankarna. Det kan skrivas en hel del om köttbullar, men det får ni stå ut med.

Senaste inläggen

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur ofta sminkar DU dig ?
 aldrig
 1 gång i veckan
 2 gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 4 gånger i veckan
 5 gånger i veckan
 6 gånger i veckan
 alla dagar i veckan

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards